معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد :

قطعه اول آزادراه تهران- شمال برای نوروز 96 آماده شود/اعتبار 8 هزار میلیارد تومانی برای تکمیل بزرگراه 

کدخبر: ۱۴۶۳۲۶
معاون اول رئیس جمهور در بازدید از آزادراه تهران-شمال گفته باید این قطعه یک این آزادراه برای نوروز 96 آماده شود اما به گفته وی این بزرگراه به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امسال تنها 200 میلیارد تومان به ساخت آن اختصاص یافته است. 

به گزارش اقتصادنیوز، اسحاق جهانگیری امروز برای سومین بار در سال جاری از آزادراه تهران –شمال بازدید کرد و بر ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر این پروژه تاکید کرد و گفت: اگر عید نوروز مردم بتوانند از قطعه یک آزاد راه تهران - شمال عبور کنند، کار بزرگی انجام شده است.

گزیده سخنان وی در این بازدید را در جدول زیر می‌بینید.

گزیده سخنان معاون اول رئیس جمهور در بازدید از بزرگراه تهران-شمال
WWW.EGHTESADNEWS.COM

پیشرفت فیزیکی بزگراه

در بازدید سال 1394 پیشرفت آزادراه تهران-شمال 29 درصد بود اما هم اکنون پیشرفت فیزیکی قطعه نخست به بیش از 59 درصد رسیده است.

نباید اجرای پروژه‌های بزرگ ملی طولانی شود، زیرا طولانی شدن پروژه‌ها سمبل ناکارآمدی است.

پروژه آزادراه تهران - شمال که از سال 1376 شروع شده است، اهمیت زیادی برای مردم ایران دارد زیرا مردم علاقه زیادی به شمال کشور دارند و نباید برای سفر به این منطقه 12 ساعت در راه بمانند.

معطلی مردم باعث اتلاف وقت، انرژی و تلفات جاده‌ای می‌شود؛ لذا این طرح 120 کیلومتری باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

پیمانکاران در منطقه یک آزادراه تهران - شمال به خوبی توانسته‌اند توان مهندسی و فنی ایران را نشان دهند. خوشبختانه این پروژه با کیفیت بالایی اجرا شده و حاکی از آن است که پیمانکاران ایرانی باید در پروژه‌های بزرگ فنی، مهندسی، صنعتی و زیرساختی از پیمانکاران خارجی عقب نمانند.

موانع اتمام پروژه

محدودیت اصلی در اجرای پروژه‌ها تامین منابع مالی است و این بهانه‌ای شده که سازندگان ایرانی به طرف پیمانکاران خارجی بروند زیرا پیمانکاران خارجی می‌توانند به سهولت منابع مالی را تامین کنند.

این آزادراه به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در حالی که در بودجه امسال 20 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

اگر 200 میلیارد تومان هم در بودجه امسال برای این پروژه اختصاص داشت، اعتبار ناچیزی بود، لذا مسئولان اقتصادی کشور باید برای تامین منابع مالی راهکارهای مناسبی پیدا کنند.

اتکا به بازار سرمایه

برای تکمیل پروژه‌ها، استفاده از توان مالی بازار سرمایه باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا مردم در این بازار منابع مالی زیادی در اختیار دارند، به طوری که اخیرا یک شرکت برای تامین 300 میلیارد تومان منابع مالی از بازار سرمایه مراجعه کرده بود و تقاضای مردم 32 برابر آن بوده است.

مهران اعتمادی، مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران شمال

اعتبارات لازم

قطعه یک این آزاد راه در حال حاضر به 60 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، گفته بود، تکمیل مابقی این منطقه به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

زمان بهره‌برداری

120 جبهه کاری در قطعه یک آزاد راه تهران - شمال فعال است تا با تلاش هفت پیمانکار شاغل، این منطقه در بهار سال 96 به بهره برداری برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید