بلومبرگ گزارش داد:

«فولاد اصفهان» 73 درصد از سهام خود را به فروش می‌رساند/شرکت‌های کره‌‌ای و لوکزامبورگی در صف خرید سهام فولاد اصفهان

کدخبر: ۱۴۶۳۵۱
شرکت فولاد اصفهان، سومین تولیدکننده فولاد ایران، در میان برنامه تقویت تولید خود به دنبال خریدارانی برای سهام خود است. این در حالی است که بعد از سال‌ها تحریم بین‌المللی و ضربه خوردن اقتصاد، ایران به دنبال بازسازی زیرساخت‌های خود است.
«فولاد اصفهان» 73 درصد از سهام خود را به فروش می‌رساند/شرکت‌های کره‌‌ای و لوکزامبورگی در صف خرید سهام فولاد اصفهان
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، مسعود غلامپور، مدیر بازاریابی و تحقیقات بانک سرمایه‌گذاری نوین اعلام کرد، شرکت‌هایی از کره‌جنوبی و لوکزامبورگ نسبت به خرید سهام شرکت فولاد اصفهان ابراز علاقه کرده‌اند. نوین در فروش به دولت مشاوره می‌دهد. ایران و صندوق بازنشستگی فولاد خواستار فروش 73 درصد از سهام شرکت فولاد اصفهان هستند.

بر اساس اعلام مجتبی فریدونی، مدیر سرمایه‌گذاری فولاد اصفهان، این شرکت در نظر دارد تا در سال منتهی به مارس 2017 تولید فولاد خود را از 2.4 میلیون تن در سال گذشته به 3.2 میلیون تن افزایش دهد. به دلیل رشد آهسته و قیمت‌های پایین نفت، تولید فولاد در سال گذشته افتی 4 درصدی را تجربه کرده بود.

بر اساس آمار اتحادیه جهانی فولاد (WSA) ایران بعد از ترکیه بزرگترین تولیدکننده فولاد خاورمیانه است. تولید فولاد ایران در ماه آوریل از 1.3 میلیون تن در سال گذشته به 1.5 میلیون تن رسیده است. ایران به دنبال بازسازی بخش انرژی و صنایع دیگر خود است.

سازمان خصوصی‌سازی ایران اعلام کرده که 56 درصد از فروش این شرکت را بر عهده دارد. گروه تامین اجتماعی قادر به پرداخت تمامی سهام این شرکت نخواهد بود. صندوق بازنشستگی دارنده 17 درصد دیگر از سهام این شرکت خواهد بود.

بر اساس اعلام جعفر سبحانی،‌ مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران، در مرحله اول، کل 73 درصد از طریق یک بلوک سهامی در فرابورس عرضه شد ولی خریداری نداشت. در آینده نزدیک این بلوک سهامی مجددا عرضه خواهد شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید