اقتصادنیوز گزارش می‌دهد

اجزای تورم تولید به‌روایت یک جدول/ تورم نقطه‌به‌نقطه 1.6 درصد؛ میانگین 3.8 درصد

کدخبر: ۱۴۶۸۳۶
شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در خرداد ماه 95 به عدد 218.2 رسید که نسبت به ماه قبل 0.3 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 1.6 درصد افزایش داشته است. نرخ تورم میانگین بخش تولید نیز به 3.8 درصد رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز بانک مرکزی گزارش نرخ تورم تولیدکننده خرداد 95 را منتشر کرد. بر اساس این گزارش تورم تولیدکننده در دوازده ماه منتهي به خرداد ماه 95 نسبت به دوازده ماه منتهي به خرداد ماه 94 (تورم میانگین)‌ به‌میزان 3.8 درصد افزایش نشان می‌‌دهد و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) 1.6 درصد افزایش یافته است. نرخ تورم ماهانه خرداد هم 0.3 درصد بوده است. این در حالی است که نرخ ماهانه تورم تولیدکننده در چند ماه متوالی منفی شده بود.

بر اساس این گزارش میزان نوسانات تورمی تولیدکننده در همه گروه‌ها نسبت به ماه قبل تغییر چندانی نداشته است. بیشترین میزان افزایش تورم مربوط به بخش «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی و اجتماعی» و «بهداشت و مددکاری اجتماعی» با تورم 1.3 و 1.1 درصدی است. تورم حمل و نقل و انبارداری هم منفی 0.6 درصد بوده است.

بالاترین تورم در مقایسه با ماه مشابه سال قبل مربوط به بخش آموزش با تورم 21.4 درصد بوده است. پایین‌ترین تورم هم مربوط به بخش کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری با تورم منفی 1.4 درصدی و تورم بخش ساخت با تورم منفی 1.5 درصدی بوده است.

تورم دیگر بخش‌ها را در نمودار زیر می‌توانید ببینید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید