اولین جرقه‌های رشد قیمت فولاد/چرا می‌توان به رشد فراگیر قیمت فولاد در روزهای آینده امیدوار بود؟

کدخبر: ۱۴۷۳۴۳
پس از دو هفته رکود نسبی در بازار فولاد شاهد خودنمایی نامحسوس جرقه هایی از افزایش قیمت ها هستیم که تاکنون در بازار ورق و تیرآهن خودنمایی کرده است. به نظر می رسد با توجه به این رخدادها بتوان روزهای بهتری را برای هفته آینده و پس از تعطیلات عید فطر در بازار فولاد انتظار داشت.
اولین جرقه‌های رشد قیمت فولاد/چرا می‌توان به رشد فراگیر قیمت فولاد در روزهای آینده امیدوار بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، پس از دو هفته رکود نسبی در بازار فولاد شاهد خودنمایی نامحسوس جرقه هایی از افزایش قیمت ها هستیم که تاکنون در بازار ورق و تیرآهن خودنمایی کرده است. به نظر می رسد با توجه به این رخدادها بتوان روزهای بهتری را برای هفته آینده و پس از تعطیلات عید فطر در بازار فولاد انتظار داشت.

در بازار ورق شاهد کاهش عرضه این کالا مخصوصاً در مبادی و برای انواع نورد گرم ( ورق سیاه ) هستیم، زیرا کاهش حجم واردات و افت عرضه‌ها باعث شده تا بهای این کالا رشد محدودی داشته باشد. به عقیده فعالان بازار هم اکنون زمینه ورق در بازار فولاد پایین است؛ یعنی محصولات چندانی برای فروش عرضه نمی‌شود که با وجود ضعف نسبی تقاضا ، تاکنون به رشد قیمت‌ها منجر شده و می‌تواند با آغاز به کار جدی بازار از هفته آینده و مخصوصاً از اواسط آن، شاهد رشد بیشتر قیمت این کالا بود که می‌تواند به افزایش نرخ در بازار لوله و پروفیل منجر شود.

پس از کاهش قیمت ورق در بورس کالا توسط فولاد مبارکه که به کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد منجر شد ، این رشد قیمت‌ها از مبادی را می‌توان مهمترین سیگنال افزایشی نرخ در بازار ورق دانست که می‌تواند با جذب بیشتر تقاضا ، روزهای بهتری را پیش روی این بازار ترسیم کند.

در بازار تیرآهن مخصوصاً سایزهای سبک آن نیز شاهد رشد قیمت‌ها هستیم، هرچند که عقب‌نشینی نسبی عرضه‌ها در این بازار نیز می‌تواند دلیل اصلی افزایش قیمت این کالا با محوریت سایزهای سبک باشد.

با توجه به رکود نسبی تقاضا در اواسط ماه رمضان و شب‌های احیاء، کاهش فعالیت تجار و ترس از کاهش بیشتر قیمت شاهد افت حجم خرید فعالان بازار بوده‌ایم که به معنی کاهش موجودی انبارها در بازار داخلی است. بنابراین در صورت رشد تقاضا در کنار احتمال افزایش مجدد قیمت دلار ، می توان به رشد فراگیر قیمت فولاد در روزهای آینده امیدوار بود هرچند که در بازار میلگرد هنوز شواهد متقنی از افزایش قیمت‌ها ملاحظه نشده ولی احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها در این بازار نیز تقریباً وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید