افزایش قیمت نفت در پی کاهش موجودی ذخایر/ نفت آمریکا 47 دلار

کدخبر: ۱۴۷۴۰۰
در معاملات اولیه روز پنجشنبه، قیمت نفت افزایش یافت. کاهش مجدد موجودی مخازن نفتی آمریکا، افت دلار و همچنین عرضه مازاد فراورده‌های نفتی و نگرانی‌ها در خصوص رشد اقتصادی از عوامل تقویت قیمت نفت بودند.
افزایش قیمت نفت در پی کاهش موجودی ذخایر/ نفت آمریکا 47 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با رشدی 15 سنتی 48 دلار و 95 سنت معامله شد و قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با 19 سنت افزایش به 47 دلار و 62 سنت رسید.

معامله‌گران اعلام کردند: گزارش کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در شب گذشته اصلی‌ترین عامل تغییر قیمت بوده است. گروه تجاری موسسه نفت آمریکا اعلام کرد آمار این شرکت نشان می‌دهد که ذخایر نفتی ایالات متحده در هفته گذشته با ثبت هفتمین هفته کاهش متوالی خود، 6.7 میلیون بشکه کاهش یافته است.
 
تحلیلگران همچنین از ضعف دلار به عنوان عامل دیگر رشد قیمت نفت نام بردند.

بانک ANZ اعلام کرد: «قیمت نفت همچنین به دلیل ارزان شدن کالاهای قیمت‌گذاری شده با دلار نیز مورد حمایت قرار گرفته است.»

با وجود این افزایش قیمت‌ها، رکود اقتصادی و عرضه مازاد فراورده‌های نفتی همچنان بر بازار نفت فشار وارد می‌کند. تقاضای نفت خام آسیا در حال کند شدن است و بسیاری از شرکت‌کنندگان بازار نسبت به فصلی بودن این پدیده شک و تردید داشته و این موضوع را ناشی از رکود اقتصادی و احتمالا تغییرات ساختاری دائمی می‌دانند. 

بانک HSBC در یادداشتی به مشتریان خود اعلام کرد: « رشد مجددا در حال سقوط است، و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها افزایش یابد. صادرات به وضعیت ناامیدکننده خود ادامه داده و ممکن است با رسیدن اثرات برگزیت به سواحل آسیا میزان صادرات ضعیف‌تر هم شود.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید