آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا 3 درصد از سود ناخالص سالانه این شرکت را کم کرد

کدخبر: ۱۴۷۵۳۷
مهدی شریفی نیک نفس درباره آتش سوزی پیتروشیمی بوعلی سینا می‌گوید: این خطرات جزو طبیعت کار پتروشیمی است. اما مسوولان باید حواسشان به قطعات فرسوده، تقلبی و چینی -اگر به کار برده شده است- باشد.

تعطیلات عید فطر، برای مردم ماهشهر و آتش نشانانش، تعطیل نبود. آتش سوزی سه روزه مخازن پیتروشیمی بوعلی سینا خواب را از اهالی ربود و کار به جایی رسید که وزیر نفت و معاونانش هم به ماهشهر رفتند.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا منطقه ویژه بندر ماهشهر (امام خمینی) مجری طرح آروماتیک سوم در کشور است که عملیات اجرایی آن در فروردين ماه ١٣٨٠ آغاز شد و واحدهاي توليدي آن در سال ١٣٨٣ به بهره‌برداري رسيد. این مجتمع در زمینی به مساحت 360 هزار متر مربع ساخته شده است و متعلق به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است و این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که در سال 1377 تاسیس شد.

حالا براثر آتش سوزی خسارت های زیادی به مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا وارد شده است. البته هنوز گزارش های رسمی از محاسبه این آتش سوزی منتشر نشده است، اما گروهی معتقدند، حتما خسارت ها میلیون دلاری بوده است. تا همین جا استاندار خوزستان آسیب های وارده را میلیون دلاری اعلام کرده است؛ خسارت هایی که در دو بخش باید بررسی شود یکی آسیب های وارده به خود مجتمع پتروشیمی و دیگری موادی که در مخزن در سه روز گذشته سوختند و دود شدند و به هوا رفتند. علاوه براین ها به دلیل این آتش سوزی اختلال هایی هم در روزهای گذشته در مجتمع های پتروشیمی دیگر بندر اقتصادی ماهشهر به وجود آمده است؛ براساس اعلام استانداری خوزستان در پی وقوع آتش سوزی در این منطقه تولید 3 میلیون تن محصولات پتروشیمی در کشور دچار اختلال شده است.

البته با این حال، گفته می شود پتروشیمی بوعلی سینا تعطیل نیست و بنابر اعلام روابط عمومی این شرکت، شیفت های نوبت کاری طبق روال عادی در مجمتع حضور پیدا می کنند.

مهدی شریفی نیک نفس، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی درباره این آتش سوزی گفت: حوادثی از این دست، طبیعی است. به هرحال، این خطرات جز طبیعت کار پتروشیمی است. اما مسئولان باید حواسشان به قطعات فرسوده، تقلبی و چینی -اگر به کار برده شده است- باشد.

به گفته شریفی نیک نفس، این آتش سوزی، آتش سوزی بزرگی بوده است. او درباره خطر این حادثه ادامه داد: خطر این آتش سوزی برای این است که پتروشیمی و پالایشگاه های زیاد در اطراف آن قرار دارند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی همچنین درباره تلفات ماجرا گفت: خط واحد پارازایلین بوعلی متوقف شده و در حال حاضر از پارازایلین بندر امام و برزویه استفاده می شود.

او همچنین ادامه داد: شرکت صنايع پتروشيمي خليج فارس براساس گزارش شفاف سازی در خصوص آتش سوزي شرکت پتروشيمي بوعلي سينا اعلام کرد که حدود 3 درصد از سود ناخالص سالیانه این شرکت کاهش پیدا کرده است.

منبع: سایت خبری اتاق تهران

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید