دستگیری باند پنگوئن‌ها در مشهد

کدخبر: ۱۴۷۵۸۷
در پی تشکیل چندین پرونده سرقت از منازل در تعطیلات نوروزی که سارقان با تخریب در واحدهای آپارتمانی در مشهد به اموال مردم دستبرد زده بودند گروهی از کارآگاهان مامور رسیدگی به پرونده های مذکور شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح چگونگی متلاشی شدن باند «پنگوئن» در مشهد گفت: افزود: کارآگاهان در اولین مرحله از عملیات های پلیسی به بازدید از محل های سرقت پرداختند و همه جوانب را مورد کنکاش های دقیق اطلاعاتی قرار دادند.

وی اضافه کرد: تحقیقات مقدماتی نشان داد: در برخی از سرقت های مذکور، سارقان با استفاده از دیلم، در آپارتمان ها را شکسته و گاوصندوق منازل را سرقت کرده اند. همچنین ادامه بررسی ها بیانگر آن بود که منازل مذکور هنگامی که خالی از سکنه بوده اند مورد دستبرد قرار گرفته اند بنابراین بررسی «شگرد دزدان» کارآگاهان را به سوی باند سابقه دار «پنگوئن» کشاند چرا که حمل گاوصندوق با شیوه ای خاص از شگردهای اعضای باند «پنگوئن» بود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با استفاده از بانک های اطلاعاتی مجرمان و همچنین بررسی دوربین های مداربسته به سرنخ هایی از تصاویر مجرمان حرفه ای دست یافتند که این تحقیقات مشخص کرد 3 تن از اعضای این باند با خودروی سفید ال 90 در محل وقوع یکی از سرقت ها در منطقه بولوار سجاد مشاهده شده اند. وی گفت: کارآگاهان که عملیات های پلیسی را در 2 شاخه اطلاعاتی ادامه می دادند با کسب دستورات ویژه قضایی از بازپرس شعبه 606 دادسرای مشهد موفق شدند یکی از اعضای این باند را در زندان شناسایی کنند. این متهم که ابتدا خود را بی خبر از ماجرای سرقت ها نشان می داد وقتی در برابر دلایل مستند به تناقض گویی افتاد به ناچار اعتراف کرد با همدستی دیگر اعضای باند «پنگوئن» به 6 منزل در بولوار وکیل آباد و سجاد دستبرد زده اند و گاو صندوق های حاوی طلا و جواهرات را به سرقت برده اند.

سرهنگ رزمخواه با اشاره به اعترافات متهم ادامه داد: با توجه به این که احتمال می رفت اعضای این باند خطرناک مسلح باشند بنابراین شیوه عملیات تغییر کرد و کارآگاهان با پوشش های مبدل برای دستگیری دیگر اعضای این باند اقدام کردند. وی گفت: به همین خاطر پاتوق های اعضای باند به محاصره درآمد تا این که «م» یکی از اعضای خطرناک باند «پنگوئن» سوار بر موتورسیکلت وارد منطقه کمین کارآگاهان شد ولی او که متوجه حضور پلیس شده بود از خیابان گاز به سوی منطقه آزادشهر گریخت. این در حالی بود که کارآگاهان با تعقیب و گریز یک ساعته او را در انتهای بولوار معلم دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی بدنی از این متهم قمه و مقداری ماده مخدر مشکوک به حشیش کشف شد و عملیات برای دستگیری دیگر همدستان وی ادامه یافت تا این که سرنخ ها به «م.ش» جوان معروف به «پنگوئن» رسید. وی افزود: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی طی یک قرار صوری، این متهم 30 ساله را در پارک ملت مشهد محاصره کردند و با شلیک چند تیر هوایی او را به دام انداختند.

سرهنگ کارآگاه رزمخواه اضافه کرد: تاکنون 4 عضو این باند در حالی دستگیر شده اند که بررسی ها نشان داد آنان هنگام سرقت از منازل به سلاح گرم مسلح بوده اند. در بازرسی از مخفیگاه اعضای باند «پنگوئن» لاشه گاوصندوق، دوچرخه مسروقه و... کشف شده است و تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان آنان همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید