پس از رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

پوند بدترین ارز سال 2016 شد

کدخبر: ۱۴۷۶۱۹
پوند بریتانیا با رد شدن از پزوی آرژانتین، جایگاه ضعیف‌ترین عملکرد در میان ارزهای دنیا در سال 2016 را از آن خود کرد.
پوند بدترین ارز سال 2016 شد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی‌ان‌ان، از زمان رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا،‌ پوند در برابر دلار افتی 14 درصدی داشته است. این واحد پولی از ابتدای سال تاکنون 12 درصد کاهش داشته و در پایین‌ترین سطوح خود از سال 1985 معامله می‌شود.

تحلیلگران انتظار دارند که پوند از سطح کنونی 1.29 دلاری نیز پایین‌تر رود. هدف میان مدت سوسیته جنرال 1.23 دلاری بوده و جورج سوروس قبل از رای برگزیت اعلام کرده بود که پوند می‌تواند به سطح 1.15 دلاری نیز برسد.

پوند در حال سقوط است؛ به این دلیل که سرمایه‌گذاران نگران این هستند که عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی این کشور را وارد رکود کند. بررسی‌های انجام شده از زمان همه‌پرسی نشان می‌دهد که اعتماد مصرف‌کننده به شدت کاهش یافته است.
پوند بسیار ارزان خبر فوق‌العاده‌ای برای گردشگرانی خواهد بود که به بریتانیا سفر می‌کنند این در حالی است که در حال حاضر همه چیز را برای بریتانیایی‌های گران‌تر کرده است. پوند امسال عملکردی اسف‌بار نسبت به دیگر ارزهای اصلی داشته است.

از سوی دیگر،  پزوی آرژانتین در سال جاری 11.7 درصد نسبت به دلار سقوط کرده است. آرژانتین سال‌های زیادی است که با بحران عمیق اقتصادی دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند. دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی در سه‌ماهه نخست تنها 0.5 درصد رشد داشته است و تورم سالانه این کشور در ماه می به 40 درصد رسیده است.
در میان واحدهای پولی دیگر، تا به این جای سال 2016، پزوی مکزیک افتی 7 درصدی را تجربه کرده، آفریقای‌جنوبی 5.7 درصد افت ارزش داشته و یوآن نیز با ثبت ضعیف‌ترین سطح خود در برابر یوان 2.9 درصد تضعیف شده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید