رئیس بانک مرکزی انگلستان خبر داد

تقویت محرک‌های پولی پس از «برگزیت»

کدخبر: ۱۴۷۷۷۰
رئیس بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد ضربه خوردن احتمالی اقتصاد بریتانیا (ناشی از تصمیم ماه گذشته رای‌دهندگان به خروج از اتحادیه اروپا) ممکن است منجر به تسریع و تشدید حجم محرک‌های پولی از سوی بانک مرکزی شود.
تقویت محرک‌های پولی پس از «برگزیت»
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلستان در جمع قانون‌گذاران اعلام کرد‌ :«همواره یک عکس‌العمل پولی می‌تواند وجود داشته باشد.»

کارنی قبل از این نیز سیگنال‌های صریحی از اقدام بانک مرکزی انگلستان برای کاهش اثر برگزیت داده بود.

کارنی و اعضای دیگر کمیته سیاست‌ پولی بانک مرکزی در این هفته نشستی خواهند داشت، که بدان معنا خواهد بود که قرار نیست آنها در خصوص جزئیات چشم‌انداز نرخ بهره صحبت کنند.

قرار است بانک مرکزی انگلیس روز سه‌شنبه تصمیم در خصوص کاهش نرخ بهره یا هر اقدام دیگر را اعلام کند.
 
پوند که در اوایل امروز و با انتصاب زودتر از انتظار نخست‌وزیر جدید بریتانیا بیش از یک درصد در برابر دلار رشد کرد، پس از سخنان کارنی و دیگر مقامات بانک مرکزی انگلستان به روند صعودی خود ادامه داد.
 
کارنی همچنین با حضور در پارلمان انگلستان اعلام کرد: «برخی از انتقادات از بانک مرکزی بریتانیا به معنای واقعی کلمه بیش از حد بوده است.»

کارنی اعلام کرد:« من نه می‌خواهم و نه می‌توانم ذهن کمیته سیاست‌گذاری را بخوانم. این راهی نیست که سیستم کار می‌کند، این مسیری نیست که که سیستم بر اساس آن شکل گرفته است.»

پیش از برگزاری همه‌پرسی کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی انگلستان اعلام کرده بود رای به برگزیت می‌تواند موجب رکود و کندی اقتصاد بریتانیا شود. کارنی در ماه می اعلام کرد با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شانس وقوع رکود وجود خواهد داشت.

رئیس ارشد سرمایه‌گذاری بلک‌راک، بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه دنیا،‌ اخیرا تاکید کرده که بریتانیا در سال‌های آینده وارد رکود خواهد شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید