چهارمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران برگزار می‌شود

کدخبر: ۱۴۷۸۰۱
مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: چهارمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران روز یکشنبه 27 تیر ماه در تهران برگزار می‌شود.

شمس‌الدین سیاسی‌راد با اعلام خبر فوق افزود: در همایش امسال علاوه بر انتخاب شرکت‌های برتر در زمینه بهره‌وری، برای نخستین بار پروژه‌های شرکت‌هایی که در زمینه بهبود فرایندها، فناوری، منابع انسانی و فناوری اطلاعات و همچنین انرژی آب و محیط زیست موفق به بهبود بهره‌وری شده‌اند، نیز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

او افزود: شرکت‌های برتر از بین 32 شرکت در چهار گروه معادن، صنایع معدنی فولادی، صنایع معدنی غیرفولادی و گروه خدمات فنی و مهندسی از طریق اندازه گیری و ترکیبی از شاخص های بهره وری کل عوامل(TFP ) و بهره وری کل که طی سه سال گذشته دارای روند رشد مثبت بوده اند، خواهد بود.

او با بیان اینکه شرکت هایی که بالاترین میانگین رشد را طی سال گذشته داشته باشند، به عنوان شرکت برتر انتخاب خواهند شد گفت: برای اندازه گیری شاخص های بهره وری کل عوامل و بهره وری کل شرکت های حاضر در همایش ، در مجموع 192 گزارش اخذ و در سامانه نرم افزاری تخصصی و ویژه این همایش مورد ارزیابی قرار گرفته است.

سیاسی‌راد ادامه داد: امسال علاوه بر انتخاب شرکت های برتر بهره ور، برای نخستین بار اقدام به انتخاب و تقدیر از پروژه های بهبود بهره وری بنگاه ها هم انجام شده است. در این بخش 83 پروژه بهبود بهره وری 37 شرکت حاضر در این رقابت در چهار گروه شامل بهبود فرایندها، مدیریت فناوری، مدیریت منابع انسانی و فناوری اطلاعات و همچنین انرژی آب و محیط زیست مورد ارزیابی قرار گرفته است.

او تاکید کرد: پروژه‌های مذکور علاوه بر بررسی اطلاعات اعلام شده شرکت ها در فرم های مربوطه، مورد ارزیابی میدانی نیز قرار گرفته اند و در نهایت پروژه های برتر 4 حوزه مورد اشاره انتخاب شده اند.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو تصریح کرد: جایزه ملی بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تنها جایزه بهره‌وری معتبر از دیدگاه سازمان ملی بهره‌وری ایران شناخته شده است.

این همایش در سالن اجتماعات شرکت ملی فولاد ایران برگزار می‌شود.

منبع: ایمیدرو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید