نامه رئیس اتاق تهران به معاون اول رئیس‌جمهور در پی توقف اخذ مالیات بر تسعیر ارز

کدخبر: ۱۴۷۸۸۰
پس از پیگیری‌های مستمر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران درخصوص درخواست های فعالان بخش خصوصی پیرامون تجدید نظر در اخذ مالیات بر تسعیر ارز از صادرکنندگان، که اقدامی بازدارنده و مانعی در جهت توسعه صادرات کشور تلقی می‌شد، سرانجام سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه‌ای خبر توقف دریافت این مالیات را اعلام کرد.

پس از پیگیری‌های مستمر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران درخصوص درخواست های فعالان بخش خصوصی پیرامون تجدید نظر در اخذ مالیات بر تسعیر ارز از صادرکنندگان، که اقدامی بازدارنده و مانعی در جهت توسعه صادرات کشور تلقی می‌شد، سرانجام سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه‌ای خبر توقف دریافت این مالیات را اعلام کرد. خبری که نشانه برداشتن یک گام رو به جلو در تسهیل فضای کسب‌وکار کشور است و مهم‌تر از آن نشان‌دهنده همراهی دولت در برابر مطالبات به‌حق بخش خصوصی است.

توقف دریافت مالیات بر تسعیر ارز باعث شد تا مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران، که پیش از این به طور رسمی درخواست حذف این مالیات را با ارسال نامه‌ای به اسحاق جهانگیری به عنوان رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح کرده بود، در نامه‌ای دیگر از این اقدام دولت تقدیر و تشکر کند.

منبع:سایت اتاق تهران

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید