تداوم نزول آرام قیمت نفت/ نفت آمریکا 45 دلار

کدخبر: ۱۴۸۲۷۴
با کاهش نگرانی‌های ناشی از افت ترانزیت نفت خام از مسیر دریایی ترکیه، به رغم کاهش تولید شیل آمریکا که موجب افت بیشتر ذخایر نفت خام آمریکا شده است، قیمت نفت در معاملات اولیه آسیا در روز سه‌شنبه کاهش یافت. 
تداوم نزول آرام قیمت نفت/ نفت آمریکا 45 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، پس از کاهش نگرانی‌ها در خصوص اختلال در عرضه در پی نافرجامی کودتا در ترکیه، در جلسه گذشته قیمت نفت خام بیش از یک درصد افت داشت.

در معاملات امروز، هر بشکه نفت آمریکا، با افتی 8 سنتی 45 دلار و 16 سنت معامله شد. این در حالی است روز گذشته نفت وست‌ تگزاس اینترمدییت افتی 1.6 درصدی را تجربه کرده بود. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با 7 سنت کاهش به 46 دلار و 89 سنت رسید. این معیار جهانی روز گذشته 1.4 درصد کاهش قیمت داشت.
 
بانک ANZ در یادداشتی در روز سه‌شنبه اعلام کرد: «قیمت نفت به دلیل کم‌شدن نگرانی‌های ناشی از  اختلال عرضه در ترکیه کاهش یافته است. پس از کودتای نظامی ناموفق ترکیه، عبور محموله‌های نفتی از این کشور از سرگرفته شده است.»

در این یادداشت آمده است: «قیمت‌های انرژی ضعیف‌تر در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. با وجود این، هنوز انتظار می‌رود اثر اختلال عرضه در بازارهای مختلف موجب محدودشدن این روند نزولی شود.»

با وجود اوج مصرف در فصل رانندگی تابستان، موجودی سوخت در آمریکا، اروپا و آسیا همچنان پر گزارش شده است. 

بر اساس گزارش فعالیت حفاری اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا در ماه آگوست برای دهمین ماه متوالی کاهش یافته و به 4.55 میلیون بشکه در روز برسد.

موضوع دیگری که روی عرضه فشار وارد کرده است، کاهش 2.2 میلیون بشکه‌ای موجودی ذخایر نفت تجاری آمریکا بوده است که در هفته منتهی به 15 جولای به 521.8 میلیون بشکه رسیده است. این نهمین هفته‌ متوالی است که موجودی ذخایر نفتی تجاری آمریکا کاهش می‌یابد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید