تمام نمادهای صندوق ETF پالایش یکم در بورس ضررده شدند+ جدول

کدخبر: ۳۷۰۵۴۶
کاهش پیاپی ارزش نمادهای صندوق ای تی اف پالایش یکم عملا سوددهی برای خریداران آن را غیر ممکن ساخته است.
تمام نمادهای صندوق ETF پالایش یکم در بورس ضررده شدند+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، بازگشایی 4 شرکت پالایشی در روزهای گذشته و کاهش قیمت هر سهم این شرکت ها نسبت به آخرین قیمت ها ریسک خرید واحدهای صندوق ETF دوم را افزایش داده است به گونه ای که با در نظر گرفتن تخفیف اعمال شده از سوی دولت، قیمت فعلی سهام شرکت های پالایشی همانند دارایکم چندان جذاب به نظر نمی آید.

 

ارزش پالایش یکم (ETF دوم)

 افزایش قیمت سهام برخی از نمادهای این صندوق ودر هفته گذشته، موجی از امیدواری را بین خریداران واحدهای etf دوم ایجاد کرد اما امروز( یکشنبه11  آبان 99) تمام نماد های این صندوق برخلاف روز  گذشته هفته جاری با صف فروش مواجه شدند.

 قیمت هر سهم پالایشگاه تهران و اصفهان بسیار پایین تر از نرخ تخفیفی دولت قرار دارد و در صورت تداوم این رنج منفی، خرید آن سودی برای خریداران واحدهای  etf دوم در پی نخواهد داشت اما ارزش هر سهم پالایشگاه بندرعباس علی رغم آنکه توانست در هفته های گذشته خود را به بالاتر از قیمت تخفیفی برساند تا  تنها امید خریداران واحدهای این صندوق باشد، در روزهای اخیر به پایین تر از میزان فروش دولت رسید تا نارضایتی بیش از پیش خریداران را به بار آورد.

پالایشگاه های تهران و اصفهان پس از بازگشایی در رنج قیمت پایین تری نسبت به قیمت فروش دولتی قرار گرفتند و نماد پالابشگاه تبریز هم به قیمت تخفیفی رسیده که بایستی دید می توانند در روزهای آینده خود را بالا بکشند یا خیر.
جدول زیر نمایانگر نوسانات سهام شرکت هایی است که در صندوق ETF پالایش یکم (دارا دوم) حضور دارند. 
نام شرکت بورسی ارزش هر سهم امروز(تومان)  میزان تغییرات نسبت به روز قبل قیمت تخفیفی هر سهم(تومان)
شبندر 2743 4.99- 2752
شبریز 2858 4.99- 3020
شپنا 1373 4.98- 2443
شتران 1149  4.96- 2513

بخشی از سهام این شرکت ها که در اختیار دولت است در قالب صندوق etf با تخفیف 30 درصدی به متقاضیان واگذار شد که مهلت پذیره نویسی این صندوق تا یک شنبه 30 شهریور ماه تمدید شده بود.

بنا بر اظهارات مدیران بازار بورس، واحدهای ای تی اف دوم حداکثر تا یک ماه پس از آخرین روز عرضه خود، به قیمت روز قابل خرید و فروش خواهند بود اما تاکنون این نماد در معاملات قرار نگرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید