رویداد‌های مهم اقتصادی در هفته جاری + جدول

چشم‌ انداز بازار‌ها 30 ساعت قبل از انتخابات آمریکا

کدخبر: ۳۷۰۶۴۰
مهمترین رویداد هفته بدون شک انتخابات آمریکا در روز سه شنبه است. پیروزی ترامپ یا بایدن در انتخابات ریاست جمهوری و دموکرات ها یا جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس سنا می‌تواند پیامد‌های بسیار متفاوتی در بازار‌های جهانی داشته باشد.
چشم‌ انداز بازار‌ها 30 ساعت قبل از انتخابات آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، هفته اول نوامبر، نه تنها شاهد یکی از مهم‌ترین رویداد سال برای بازار‌های جهانی است، بلکه آمار اشتغال متحده ماه اکتبر را نیز به دنبال دارد. آمار اشتغال که قرار است روز جمعه منتشر شود، در ماه‌های اخیر کاهش‌های بیش از حد انتظاری را داشته است. نرخ بیکاری ماه سپتامبر  گذشته 7.9 درصد بود و پیش‌بینی می‌شود این ماه به 7.6 درصد برسد. 

انتخابات آمریکا در بازار‌های جهانی

به گفته تحلیل‌گران در بازار طلا، موج آبی، یعنی پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس سنا یا یک موج قرمز در هر صورت تأثیر مثبتی بر قیمت طلا خواهد گذاشت. زیرا اکنون انتخابات آمریکا سد راه جریان تصویب کمک‌های مالی جدید شده است. با این حال موج آبی یاد شده انتظار می‌رود برای طلا و نقره بسیار صعودی باشد. 

تقویم اقتصادی

پیتر هوک تحلیلگر ارشد کیتکو متالز می‌گوید: بازارها پیام‌های متفاوتی از نظر توانایی جو بایدن در مقابل توانایی دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات دریافت کرده اند. احتمال می‌رود نوساناتی در روز دوشنبه و سه شنبه شب وجود داشته باشد، اما بیشترین نوسانات احتمالاً در روز‌های پایانی هفته، یعنی چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه خواهد بود.

هوک می‌گوید: بزرگترین ناشناخته این است که آیا نتایج انتخابات فوراً مشخص خواهد شد یا خیر. هوگ  «اگر یک برنده مشخص وجود داشته باشد، سهام صعودی خواهند شد. اما اگر نتیجه انتخابات مورد بحث و مناقشه قرار بگیرد بازار سهام تحت فشار فروش قرار می گیرد. زیرا در این صورت، انتظار می‌رود مردم به سمت پول نقد بروند که علاوه بر سهام می‌تواند برای طلا نزولی باشد». البته بسیاری از تحلیل‌گران دیگر پیش‌بینی می‌کنند که چنین رویدادی سبب افزایش قیمت طلا شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید