از شغل‌تان متنفرید؟ / به‌جای استعفا، کارتان را اصلاح کنید

کدخبر: ۱۲۰۷۹۷
آیا شما هم جزو آن افرادی هستید که کل تعطیلات هفته را با کابوس زنگ ساعت در صبح روز شنبه به سر می‌برند؟ اگر این طور است، تنها دو راه پیش روی خود دارید؛ یا استعفا کنید یا دست از غرزدن بردارید و دنبال چاره‌جویی باشید.
از شغل‌تان متنفرید؟ / به‌جای استعفا، کارتان را اصلاح کنید

به‌گزارش اقتصادنیوز، درصورت نارضایتی از کار، متاسفانه برای بسیاری از ما، استعفا کردن گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود. بدهی‌های فراوان، اقساط عقب افتاده و مزایای بیمه خدمات درمانی و ... چیزهایی نیست که به‌راحتی بتوان از کنارشان گذر کرد. همچنین، درحالی که تغییر شغل فریبنده و چشم‌نواز به نظر می‌رسد، اما همیشه آن چیزی نیست که باید باشد؛ بلکه باید دوباره از صفر شروع کنید و با درآمد کمتر و در عوض کار و تلاش بیشتر شروع کنید.

به‌گزارش یو‌س‌ای‌تودی، بهترین گزینه این است که دوباره عاشق کار کنونی خود شوید. زیرا شما به یک «دلیل» کار خود را در اینجا شروع کرده‌اید و به احتمال زیاد در ابتدا هم اینجا را دوست داشتید پس حالا هم می‌توانید با چند کلک استراتژیک بازهم می‌توانید مثل گذشته عاشق کارتان شوید.

چرا افراد شغلی را که دوست ندارند، ادامه می‌دهند؟
بسیاری از کارکنان، از چالش‌های جدید شغلی دوری می‌کنند. آنها از این می‌ترسند که مهارت‌های موردنیاز برای به‌عهده گرفتن نقش جدید را دارند یا خیر؟ آنها از شکست می‌ترسند و ناچارند آنچه که هم‌اکنون در اختیار دارند را محکم بچسبند، ولو اینکه این کار را دوست نداشته باشند.

چرا باید شغل کنونی خود را حفظ کنید؟
حتی با این وجود که چهره استخدامی در حال حاضر از آنچه که در سال‌های اخیر بوده گلگون‌تر و پررونق‌تر است، اما همچنان و به‌خصوص برای کارگران و کارمندان مسن ایده‌آل نیست. نتایج مطالعات مختلف نشان می‌دهد که تغییر بزرگ در کار، برای بسیاری از افراد، فارغ از اینکه تا چه‌اندازه از کار فعلی خود به ستوه آمده‌اند، کارآمد نیست. بی تحرکی می‌تواند سبب عقب افتادن از اهداف شود و ترس از شکست در تغییر شغل نیز می‌تواند فلج‌کننده باشد. در قلب همه اینها، بزرگترین مانع برای تغییر شغل، پول و مسایل مالی است. نداشتن بیمه تامین اجتماعی و مزایای تامین اجتماعی یک نگرانی جدی محسوب می‌شود. رییس خود بودن رویایی به‌نظر می‌رسد اما وقتی در مسیر خوداشتغالی پیش روید، شاید نیاز داشته باشید حداقل یک‌سال از جیب هزینه کنید تا حرفه شما روی غلتک بیافتد. همچنین، ممکن است دست‌کم در ابتدای راه، کمتر از شغل قبلی خود درآمد داشته باشید.

آواز دهل شنیدن از دور خوش است
اگر بیش از 10 سال است که در حرفه‌ای مشغول به کار هستید، قطعا می‌توانید دوباره عاشق همین کارتان شوید. راه‌های بسیاری هست که با کمک آن می‌توان محل کار قدیمی را دوباره تازه ساخت و یاد گرفت که چگونه آستین‌های خود را برای کسب تجربیات جدید و برداشتن قدم‌های شغلی بالا زد. پس برای اینکه کار خود را دوباره به منبع انرژی و لذت و همین‌طور منبع درآمد تبدیل کنید، هرگز دیر نیست.

نخستین گام برای اینکه دوباره عاشق کارتان شوید چیست؟
برای اینکه دوباره عاشق کار خود شوید، باید تصمیم‌های مهمی بگیرید که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

تغییر ایجاد کنید، حتی تغییرات جزئی: خستگی اغلب یکی از مهم‌ترین عوامل نارضایتی از کار محسوب می‌شود این درحالی است که بسیاری از مردم این مساله را نمی‌دانند. خود را برای تمرکز کردن روی حداقل یک موضوع که در سر کار به شما انگیزه بیشتری می‌دهد، به چالش بکشید.

دفتر کار خود را خلوت کنید: وقتی افراد خود را خالی از انرژی می‌یابند، اغلب این اتفاق یک دلیل عمده دارد و آن این است که محیط کارشان بی‌نظم و شلوغ است. صندوق ورودی ایمیل‌هایشان مملو از ایمیل‌های خوانده نشده است یا میز کارشان فاجعه‌ است. خلوت کردن اطرافتان شما را از بسیاری از افکار و خستگی‌ها رها می‌کند.

کارهای داوطلبانه انجام دهید: انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و کمک به نیازمندان شما را از افکارتان بیرون آورده و ضمن دور کردن افکار منفی به شما این دید را می‌بخشد تا با نیازهای دیگران نیز آشنا شوید. اگر این فعالیت‌های خیریه توسط کارفرمای شما راه‌اندازی شده باشد، شرکت در آن، می‌تواند به تقویت ارتباط میان شما و همکارانتان منتهی شود.

دست خود را بلند کنید و مسئولیت‌های جدید قبول کنید: موقعیت شغلی کنونی خود را به خوبی بررسی و حلاجی کنید تا ببینید چه مسئولیت جدید را می‌توانید قبول کنید.

راهی برای ارتباط پیدا کنید: وقتی صحبت از مواردی می‌شود که این عوامل باعث علاقه و عشق افراد به کارشان می شوند، یک عامل بزرگ وجود دارد. کارمندانی که باهم در ارتباط هستند، شادتر و وفادارترند و کمتر غیبت می‌کنند.

خیلی وقت‌ها ناچاریم کاری را با کمی فاصله گرفتن از ایده‌آل‌هایمان انجام دهیم تا بتوانیم سایر مزایای شغلی را به‌دست آوریم. بنابراین کلید موفقیت، ایجاد موقعیتی است که عشق و علاقه بر تنفر و مسایل بد برتری داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید