رشد ذخایر ارزی خارجی چین برای دومین ماه متوالی

کدخبر: ۱۴۳۱۵۰
در پی بهبود احساس بازار در خصوص یوآن و تقویت یورو و ین، ذخایر ارزی خارجی چین در آوریل 2016 برای دومین ماه متوالی افزایش یافت.
رشد ذخایر ارزی خارجی چین برای دومین ماه متوالی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بر اساس اعلام بانک مرکزی چین در روز شنبه، ارزش بزرگترین صندوق ذخیره ارزی جهان در ماه آوریل با رشدی 7.089 میلیارد دلاری به 3.22 هزار میلیارد دلار رسید. این در حالی است که بررسی بلومبرگ از اقتصاددانان رشدی 7.06 میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بود.

در پی اوجگیری مجدد برخی از شاخص‌های اقتصادی در ماه آوریل، اعتماد بازار به یوآن تقویت شد.  در حالی که سرعت رشد اقتصادی چین همچنان می‌تواند پایدار باقی بماند، برخی معتقدند که افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن می‌تواند فشار جریان‌های سرمایه‌ای خروجی را احیا کند.»

تامی شی، اقتصاددان بانک OCBC در سنگاپور اعلام کرد: «تقاضای کمتر برای دلار و اعتماد بیشتر به ین، موجب کاهش جریان‌های سرمایه‌ای خروجی شده است.»

با این حال، ارقام ذخایر ارزی بیشتر از حد انتظار به نظر می‌رسد. ماه گذشته، ین و یورو در برابر دلار رشد داشته‌اند که این موضوع موجب تقویت ذخایر چند‌گانه ارزی دلاری چین شده است. این گنجینه همچنین با قرار گرفتن در جایگاه 2.27 هزار میلیاردی، بهترین عملکرد را در حق برداشت مخصوص صندوق بین‌المللی پول داشته است. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید