سازمان ملل متحد اعلام کرد:

در سال 2015 در هر دقیقه، 24 نفر آواره شده‌اند

کدخبر: ۱۴۶۳۲۴
آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، جنگ و شکنجه در کشورهایی نظیر سوریه و افغانستان در پایان سال گذشته تعداد افراد آواره را در سراسر دنیا به 65.3 میلیون نفر رسانده است.
در سال 2015 در هر دقیقه، 24 نفر آواره شده‌اند
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، در سال 2014، تعداد پناهجویان در سراسر دنیا با رسیدن به 60 میلیون نفر بیشترین میزان از زمان جنگ جهانی دوم شده بود. اما سال گذشته،‌ اروپا مقصد نزدیک به 10 درصد از کل مهاجران جهان بود.

این آژانس مستقر در ژنو اعلام کرد رهبران اروپایی و دیگر نقاط دنیا باید اقدامات بیشتری را برای پایان دادن به جنگهایی که مردم بسیاری را آواره می‌کند، انجام دهند.

فیلیپو گراندی، کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR ) اعلام کرد:« من امیدوارم که پیام این بی‌خانمان‌ها به رهبران برسد: ما نیازمند اقدام سیاسی برای پایان دادن به جنگ و نزاع هستیم. در واقع اگر شما مشکل را حل نکنید، مشکلات نزد شما می‌آیند.»

بر اساس گزارش UNHCR، به طور متوسط هر دقیقه 24 نفر در سال گذشته آواره شدند ( 34 هزارنفر در روز) که بیشتر از آمار شش نفر در دقیقه سال 2005 بوده است. آوارگی اجباری نسبت به سال 1997 دو برابر شده و در مقایسه با سال 2011 ( زمان آغاز جنگ در سوریه) رشدی 50 درصدی داشته است.

بیش از نیمی از پناهجویان از سه کشور سوریه،‌ افغانستان و سومالی هستند. ترکیه بزرگترین میزبان پناهجویان بوده به طوری که در سال گذشته نزدیک به 2.5 میلیون نفر آواره را از سوریه را در خود جای داده است. پس از ترکیه پاکستان با 1.6 میلیون نفر و لبنان با 1.1 میلیون نفر بیشترین ورود پناهندگان را به خاک خود به ثبت رسانده‌اند.

گراندی اعلام کرد،‌ سیاست‌گذاران و گروه‌های مدافع حقوق بشر با چالش‌های بزرگی در کمک کردن به کاهش تعداد افراد آواره مواجه هستند. نزدیک به 40.8 میلیون آواره درون کشورهای در حال جنگ قرار دارند. 21.3 میلیون نفر دیگر پناهنده بوده و 3.2 میلیون نفر دیگر در جستجوی پناهگاهی برای زندگی هستند.

سرازیر شدن بیش از یک میلیون نفر به اروپا در سال گذشته، موجب ایجاد بحران سیاسی در اتحادیه اروپا شده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید