تحقیقات ضددامپینگ اتحادیه اروپا علیه واردات فولاد از ایران و 4 کشور دیگر

کدخبر: ۱۴۷۵۱۶
با اعمال تعرفه‌ روی نوعی از فولاد به نام نورد گرم، اتحادیه اروپا تحقیقات خود را روی واردات از روسیه، اوکراین، صربستان، ایران و برزیل گسترش می‌دهد.
تحقیقات ضددامپینگ اتحادیه اروپا علیه واردات فولاد از ایران و 4 کشور دیگر
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، کمیسیون اروپایی، سیاست‌های ضددامپینگ را روی صادرات نورد گرم از 5 کشور اتخاذ خواهد کرد. بازار اتحادیه اروپا برای نورد گرم بسیار پررونق بوده چرا که این محصول فولادی در همه‌چیز از ساخت اتومبیل تا تولید صنعتی در اروپا استفاده شده و ارزشی در حدود 10 میلیارد یورو دارد.

تحقیقات اتحادیه اروپا روی دامپینگ نورد گرم چین از ماه فوریه آغاز شده است. تحقیقات جدید مشخص خواهد کرد که آیا محصولات نورد گرم وارداتی از روسیه، اوکراین، صربستان، ایران و برزیل نیز شامل دامپینگ می‌شود یا خیر و آیا این واردات محصولات زیر قیمت بازار آسیبی به صنعت اتحادیه اروپا وارد کرده است یا نه. 
بر اساس آمار کمیسیون اروپایی، صنعت فولاد اروپا سالانه 166 میلیارد یورو فروش داشته که 1.3 درصد از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و همچنین 328 هزار شغل را به طور مستقیم ایجاد می‌کند.

صنعت فولاد اروپا پاییز گذشته 7000 شغل را از دست داده بود که بخش وسیعی از آن شامل شرکت تاتااستیل بریتانیا بود. یوروفر،‌ اتحادیه تجارت مستقر در بروکسل، همچنین اعلام کرد که از سال 2008 تاکنون اتحادیه اروپا بیش از 85 هزار شغل از دست داده است.

در پاسخ به ظرفیت مازاد در چین که در حدود نیمی از تولید فولاد جهانی محسوب می‌شود،‌ اتحادیه اروپا در ماه آوریل اقدام به نظارت بر واردات از این کشور کرده تا از زیان‌دهی تولیدکنندگان اروپایی به دلیل عرضه ارزان‌تر از سوی چین جلوگیری کند. 

تحقیق در خصوص نورد گرم از سوی روسیه،‌ اوکراین،‌ صربستان،‌ ایران و برزیل از بیست‌وسوم ماه می آغاز شده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید