بانک مرکزی چین: یوآن را جهانی می‌کنیم

کدخبر: ۱۴۹۶۹۹
بانک مرکزی چین اعلام کرده است که در نظر دارد اقداماتی را به منظور جهانی‌کردن هرچه بیشتر پول ملی این کشور (یوآن) اجرایی کند.
بانک مرکزی چین: یوآن را جهانی می‌کنیم
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی چین اعلام کرد در نظر دارد تا از طریق همکاری بیشتر با کشورهای دیگر و بهبود زیرساخت‌های مورد نیاز برای حمایت گسترده‌تر از واحدپول این کشور، استفاده جهانی از یوآن را بیشتر کند.

این اظهارات در گزارش‌ سالانه بانک مرکزی در خصوص جهانی‌کردن یوآن که روز چهارشنبه در وب‌سایت بانک مرکزی چین قرار گرفته؛‌ آمده است.

این بیانیه در حالی انتشار یافته که نزدیک به یک سال از اجرای سیاست تضعیف ارزی چین در آگوست 2015 می‌گذرد. اقدامی که بازارهای جهانی را شگفت‌زده کرد و موجب سقوط بازارهای کالایی و بازارهای سهام شد. سهم یوآن در پرداخت‌های جهانی در ماه ژوئن به 1.72 درصد سقوط کرد که پایین‌ترین سطح ثبت شده از سال  2014 بوده است؛ این در حالی است که ذخایر ارزی در هنگ‌کنگ نیز به پایین‌ترین سطح سه سال اخیر رسید.

در بیانیه بانک مرکزی چین همچنین آمده است: زیرساخت‌ها برای بین‌المللی کردن یوآن بهبود خواهد یافت، استفاده خارج از مرزها تحت حساب جاری افزایش خواهد یافت و کانال‌های سرمایه‌گذاری یوآنی نیز وسعت خواهد یافت. این بیانیه اشاره‌ای به چگونگی دستیابی به این اهداف نکرده است.

بانک مرکزی اعلام کرد استفاده یوآن به عنوان واحد پولی ذخیره نیز افزایش خواهد یافت. صندوق بین‌المللی پول در ماه اکتبر یوآن را وارد حق برداشت مخصوص خود کرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید