صف 13 میلیون نفری برای اشتغال

کدخبر: ۱۰۱۶۶۳
به گفته معاون وزیر کار در حال حاضر تعداد شاغلان کشور 22 میلیون نفر است که این تعداد باید تا 11 سال آینده به 35 میلیون نفر برسد.
صف 13 میلیون نفری برای اشتغال

به گزارش «اقتصادنیوز» طبق آخرین آمار رسمی مرکز آمار ایران در حال حاضر تعداد بیکاران کل کشور دو میلیون و 500 هزار نفر است. اما تعداد متقاضیان شغل بیشتر از این رقم به نظر می‌رسد.

چرا که طبق آمارهای درج شده در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه سالانه بیش از یک میلیون نفر نیز متقاضی جدید شغل به بازار کار اضافه می‌شوند و این یعنی دولت در کنار توجه به اشتغال دو میلیون و 500 هزار بیکار، باید سالانه یک میلیون شغل جدید را هم برای متقاضیان جدید در نظر بگیرد.

در این شرایط معاون وزیر کار نیز آمار داده که تا سال 1404 قرار است تعداد شاغلان کشور بیش از 13 میلیون نفر بیشتر شوند.

این سخن حسن طایی نشان می‌دهد که بازار کار ایران در 11 سال اخیر حداقل باید سالانه یک میلیون و 181 هزار شغل جدید داشته باشد تا بتواند نیاز شغلی مورد اشاره معاون وزیر کار را پاسخ دهد.

آن طور که مهر گزارش داده، معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: در حال حاضر تعداد شاغلان کشور 22 میلیون نفر است که این تعداد باید در افق سال 1404 به 35 میلیون نفر بالغ شود. در حال حاضر، جمعیت شاغل کشور باید چند میلیون نفر بیشتر باشد، اما امکانی برای ورود آنها به بازار کار کشور وجود ندارد.

وی اضافه کرد: پیگیری این موضوع و شکاف موجود بین تعداد شاغلان فعلی و تعداد شاغلانی که باید در سال‌های آینده وارد بازار کار کشور شوند تا بتوان به عقب‌ماندگی ورود کارجویان به اشتغال پایان داد؛ مسئله‌ای است که مسئولیت بزرگی را برای همه کشور ایجاد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید