رشد اقتصادی ناگهان 6 درصد صعود کرد

کدخبر: ۱۰۲۰۰۸
معاون اول رئیس جمهور از رشد اقتصادی سه درصدی خبر داد.
رشد اقتصادی ناگهان 6 درصد صعود کرد

به گزارش «اقتصادنیوز» در حالی که تا پیش از این، آخرین بار رئیس کل بانک مرکزی نرخ رشد اقتصادی کشور را منفی 3.4 درصد اعلام کرده بود، امروز معاون اول رئیس جمهور از رشد اقتصادی سه درصدی خبر داد.
آن طور که ایسنا و فارس گزارش داده‌اند اسحاق جهانگیری در بازدید از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در جمع مدیران و نخبگان جامعه کشاورزی،‌ چشم‌انداز 20 ساله کشور را مدنظر قرار داد و گفت: این چشم‌انداز سندی مورد اجماع همه جریان‌ها، نخبگان و شخصیت‌های سیاسی کشور بود و تقریبا برای نسل جوان کشور امید ایجاد کرده بود. در این چشم‌انداز این موضوع مدنظر قرار گرفته بود که کشور پس از 20 سال رشد اقتصادی 8.3 درصد و رشد سرمایه‌گذاری 14 درصد و بهره‌وری 2.5 درصد داشته باشد، اما متاسفانه به دلیل اینکه با این موضوع شعاری برخورد شد، شاهد رشد اقتصادی سه درصد و رشد بهره‌وری منفی 1.8 درصد بوده‌ایم.
این در حالی است که 25 خرداد ماه امسال ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی که در بیست‌وچهارمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی سخن می‌گفت، نرخ رشد 9 ماهه اقتصادی سال گذشته را بر اساس سال پایه 83 معادل منفی 3.4 درصد اعلام کرده بود.

قبل از او نیز پنجم اسفند ماه سال گذشته محمد باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در نخستین جشنواره آموزش و پژوهش در نظام اداری نرخ رشد اقتصاد کشور در شش ماهه اول سال گذشته را منفی دو درصد اعلام کرده اما بانک مرکزی در آمارهای رسمی خود میزان نرخ رشد اقتصادی را در نیمه نخست سال گذشته با احتساب نفت منفی 3.1 درصد اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید