600 میلیارد تومان برای مناطق کمتر برخوردار

شکل توزیع پول‌های قلک نفتی تغییر کرد

کدخبر: ۱۰۹۳۳۰
رئیس هیات عامل صندوق توسعه از تغییر در رویکرد این صندوق به شناسایی مناطق محروم خبر داد و اعلام کرد که قرار است 600 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه برای توسعه استان‌های کمتر برخوردار کشور اختصاص یابد.
شکل توزیع پول‌های قلک نفتی تغییر کرد

به گزارش «اقتصادنیوز» رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با اعلام این خبر در جمع استانداران این مناطق گفت: این رقم به منظور توجه بیشتر به تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی و در جهت تقویت توازن منطقه‌ای، به مناطق کمتر برخوردار تعلق می‌گیرد.

به گفته صفدر حسینی، استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد از جمله این استان‌ها هستند.

وی که در جمع استانداران این هشت استان سخن می گفت، از تغییر در رویکرد صندوق به شناسایی مناطق محروم خبر داد و افزود: از این پس در چهارچوب سیاست توازن منطقه‌ای، همه شهرهای این استان‌ها و در واقع همه استان جزو مناطق محروم به شمار می‌روند و تسهیلات صندوق توسعه ملی با شرایط ویژه به آنها تعلق می‌گیرد.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه 600 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعاونی در این استان ها اختصاص یافته است، اظهار کرد: 300 میلیارد تومان به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی در بخش صنعت و معدن و گردشگری و 300 میلیارد تومان نیز به بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک