گزارش میدانی اقتصادنیوز

در مازندران چه خبر است؟/گردشگران از چه بیم دارند؟

کدخبر: ۱۲۰۹۳۲
تعدادی از رستوران‌داران استان مازندران می‌‌گویند مسافران مازندران در این موقع از سال به شکل غیرعادی کاهش یافته و این موضوع به دلیل شایعات درباره شیوع تب کنگو رخ داده است.
در مازندران چه خبر است؟/گردشگران از چه بیم دارند؟

به گزارش اقتصادنيوز، گردشگرانی كه به گذراندن أوقات فراغت خود در كنار دريا و جنگل علاقه دارند، معمولا در تعطيلات انتهای هفته بخشی از فصل بهار و فصل تابستان، شهرهای استان مازندران را برای گردش انتخاب می‌كنند.

چنانچه مسئولان ساماندهی امور مربوط به حمل‌ونقل و راه نيز برای جلوگيری از ايجاد ترافيك در جاده‌های منتهی به نوار خزر، از جمله شهرهای استان مازندران تدابيری می‌‌انديشند. برای نمونه می‌توان به يك طرفه كردن جاده كرج-چالوس در انتهای هر هفته اشاره كرد.

ولی اين روزها شهرهای توريستی مازندران خلوتی غيرعادی نسبت به وضعيت سال‌های گذشته خود سپری می‌کنند.

تعدادي از رستوران‌داران برخی شهرهای مازندان معتقدند، علاوه بر موضوع فرا رسيدن ماه رمضان، شايعات مربوط به شيوع تب كريمه كنگو و آنفولانزای مرغی منجر به کاهش رغبت مسافران نسبت به سفر به شهرهای استان مازندران شده است.

يكي از رستوران‌داران شهرستان كلاردشت توضيح می‌دهد: هر سال ماه رمضان، ما شاهد افول گردشگر به استان مازندان هستيم ولی امسال جمعيت گردشگران به شكل چشمگيری كاهش يافته است كه از نظر من به دليل انتشار خبر مرگ يكی از شهروندانمان به دليل ابتلا به تب كنگو بوده است.

او أضافه می‌كند: مسافران در مصرف گوشت نيز بسيار محتاط شده‌اند و بيشتر سعی می‌كنند غذاهايی را تهيه كنند كه در آنها گوشت قرمز به كار نرفته باشد.

همچنين يكي ديگر از رستوران‌داران بيان می‌كند:  منتشر شدن اخبار مربوط به تب كنگو در مازندران به گردشگری اين استان لطمه وارد كرد و ما بايد منتظر بمانيم تا ببينيم كه تا چه زمانی تأثير اين اخبار از بين رفته و شرايط به حالت نرمال بر می‌گردد.

گوشت خريداری شده حتما مهر دامپزشكی داشته باشد
يكی از فروشندگان گوشت استان مازندران، با بيان اينكه تمامی گوشت‌های دام تهيه شده از كشتارگاه مورد بررسی دامپزشكی قرار می‌گيرند، بيان كرد: گوشت سالم مهر آبی دامپزشكی دارد و مصرف‌كنندگان می‌توانند، بعد از مشاهده آن مهر، اقدام به خريدن گوشت دام كنند.

او افزود: ما فروشندگان گوشت، موظفيم گوشتی كه در فروشگاه‌های خود عرضه می‌كنيم حتما حاوی مهر دامپزشكی باشد وگرنه در صورت مشاهده گوشت بدون مهر،  توسط مأموران به شش ماه زندان و جريمه نقدی محكوم می‌شويم.

همچنين يكي از فروشندگان گوشت گوسفند نيز اخبار منتشر شده درباره آلودگی گوشت دام را نادرست دانست و عنوان كرد: اينكه گفته شده كسی گوشت آلوده به بيماری كنگو را مصرف كرده و فوت كرده است صحت ندارد. فرد قربانی بر اثر یک كنه به اين بيماری مبتلا شده بوده است.

او یادآور شد: به نظر من، اينكه مصرف گوشت دام، خطر ابتلا به تب كنگو را داشته باشد، صحت ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید