برنامه‌ریزی برای دور دوم سفرهای تابستانی

کدخبر: ۱۲۱۱۸۵
مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی از تصویب اقداماتی در کارگروه اجتماعی کمیسیون ایمنی راه‌ها برای سفرهای تابستانی خبر داد.
برنامه‌ریزی برای دور دوم سفرهای تابستانی

سعید معید فر  با اشاره به برگزاری کارگروه امور احتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها با موضوع برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی گفت: این جلسه مصوباتی داشت که به استان‌ها ابلاغ شد.

وی گفت: در این جلسه در مورد اهمیت اطلاع‌رسانی و اقدامات فرهنگی در سفرهای تابستانی به‌منظور كاهش سوانح رانندگی در زمانهای اوج سفرهای تابستانی به‌ویژه در روزهای شروع سفرهای تابستانی و پایان آن و نیز اقداماتی كه باید در سه مرحله قبل از سفر، حین سفر و بعد از سفر برنامه‌ریزی شود بحث شد.

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لازم است شعاری برای سفرهای تابستانی امسال انتخاب شود، افزود: اطلاع‌رسانی باید با توجه به استان‌ها و شهرستان‌های پرخطر و گروه‌های سنی و جنسیتی و پایگاهی پرخطر انجام شود تا با كمترین هزینه، بیشترین تاثیر را در بر داشته باشد.

معیدفر گفت: در این کارگروه هركدام از اعضای جلسه با توجه به پتانسیل سازمان خود در مورد راهكارهای اجرایی صحبت كردند که اعضا بر استفاده از فرصت‌ها و رسانه‌های متعدد از جمله تبلیغات محیطی مانند بیلبوردهای شهری و بین‌شهری، فرصت حدود چهار ساعت مسافرت با اتوبوس‌های بین‌شهری، پتانسیل‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش به‌ویژه در اردوهای تابستانی و برنامه‌های صدا و سیما، شبكه‌های مجازی، مطبوعات و دیگر رسانه‌ها برای فعالیت فرهنگی و اطلاع‌رسانی تاكید داشتند.

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این جلسه نماینده جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ضمن برشمردن عوامل موثر بر كاهش تصادفات، بر روی چهار عامل سرعت، خواب‌آلودگی، دیدن و دیده شدن و صندلی كودك كه می‌تواند راهبردهای محوری در تبلیغات تابستانی باشد تاكید كرد.

وی افزود: همچنین قرار شد از هم اكنون در هر استان كارگروه فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی سفرهای تابستانی تشكیل شود و همراه با برنامه‌های كشوری كه متعاقبا از سوی كارگروه، پیشنهاد می‌شود با توجه به ویژگی‌های هر استان برنامه‌های متناسب آن استان نیز طراحی و اجرا شود. ضمن آنکه سه گزارش تحلیلی كه سال قبل براساس آمارهای پزشكی قانونی تهیه شد در اختیار اعضا قرار می‌گیرد تا در جلسه بعدی در برنامه‌ریزی مورد توجه باشد.

منبع:پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید