در حاشیه جلسه هیات وزیران توسط نوبخت اعلام شد:

تدوین برنامه ششم توسعه از فردا با سیاقی جدید

کدخبر: ۱۰۰۵۰۱
سخنگوی دولت با بیان اینکه مدت اجرای برنامه پنجم تا سال آینده پایان می یابد، گفت: برنامه ششم توسعه بر اساس لایحه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خواهد بود که از اول خردادماه -فردا- تهیه و تدوین آن آغاز می شود.
تدوین برنامه ششم توسعه از فردا با سیاقی جدید

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه سال آینده سال پایانی برنامه پنجم است باید لایحه برنامه ششم در سال جاری تهیه و تنظیم شود در این باره کمیسیون فرهنگی موظف شد پیش‌نویسی که از سوی معاونت برنامه‌ریزی به عنوان لایحه به هیات وزیران تسلیم شد را نهایی کند و برای تصویب به مجلس بفرستد.

او ادامه داد: فرایند تهیه و تنظیم برنامه ششم از فردا اول خردادماه آغاز خواهد شد و ما می‌توانیم تا پانزدهم شهریور 94 مصوبه نهایی این لایحه را که عمدتاً در سال جاری تهیه می‌شود را داشته باشیم و بودجه سال 1395 را بر اساس برنامه ششم مصوب مجلس تهیه کنیم.

سخنگوی دولت، اضافه کرد: لایحه برنامه را همچون لایحه بودجه در وقت مقرر تنظیم خواهیم کرد، احکام ستاد برنامه امروز صادر شده و از فردا کار تهیه و تنظیم برنامه ششم در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری انجام خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: مدلی که برای تهیه برنامه ششم در نظر گرفته شد، همه ظرفیت‌ها و نهادهایی که می‌توانند در امر برنامه ششم نظری داشته باشند این امکان را خواهند داشت تا در فرآیند تهیه و تنظیم برنامه ششم مشارکت داشته باشند.

او، خاطر نشان کرد: برنامه ششم با یک نوآوری که سیاق آن با برنامه‌های قبلی متفاوت است، تهیه خواهد شد. از شکل برنامه پنجم و برنامه‌های قبلی آسیب‌شناسی کردیم و با بهره‌گیری از تجارب قبلی به صورت روزآمد و مطلوب برنامه ششم را تهیه کنیم.

سخنگوی دولت در ادامه به موضوع مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: بیمه افرادی که فاقد دفترچه بیمه بودند یکی از مواردی است که در برنامه تحول نظام سلامت تعریف شده بود که خوشبختانه تا امروز برای بیش از چهار میلیون نفر از کسانی که فاقد دفترچه بیمه بودند به رایگان دفترچه بیمه صادر شده است.

او، ادامه داد: این در کنار تقبل 90 تا 95 درصد از هزینه درمانی بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی می‌تواند مکملی برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید