کار مشترک فانی و نیلی

بودجه ریزی آموزش و پرورش تغییر می کند

کدخبر: ۱۰۰۶۷۷
وزیر آموزش و پرورش در راس هیاتی متشکل از معاونان و مدیران این وزارتخانه با مشاور اقتصادی رئیس جمهور در محل موسسه عالی آموزش و برنامه ریزی دیدار و گفت وگو کرد.
بودجه ریزی آموزش و پرورش تغییر می کند

به گزارش «اقتصاد روز» در نشست مشترک مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور و علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش به بررسی راهکارهای تعیین سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت پرداخته شد و مسوولان از تشکیل ستاد و تنظیم پروپوزال مطالعاتی برای اجرایی کردن این موضوع خبر دادند.

در این جلسه علی‌اصغر فانی با تشریح سیاست‌های راهبردی وزارت آموزش و پرورش شامل ساماندهی نیروی انسانی، ارتقا کیفیت آموزشی، بودجه‌ریزی عملیاتی و توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، بر اهمیت اقتصاد آموزش و پرورش تاکید کرد.

مسعود نیلی نیز در این دیدار به نقش موثر آموزش و پرورش در فرایند توسعه کشورها اشاره و بر ایجاد یک ستاد قوی در وزارت آموزش و پرورش که بتواند مدل مطلوب تعیین سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه عمومی دولت را ارائه کند، تاکید کرد.

بر این اساس، در این ارتباط تفاهم شد کارگروهی از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شود و نسبت به طرح مساله و تهیه پروپوزال مطالعاتی برای طراحی تصویر مطلوب آموزش و پرورش در کشور اقداماتی صورت بگیرد. همچنین دو طرف برای برگزاری یک همایش تخصصی با موضوع «اقتصاد آموزش و پرورش» در سال جاری توافق کردند.

در این جلسه برخی معاونان موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی از جمله غلامرضا فرجادی و برخی مدیران آموزش و پرورش حضور داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید