روش حذف یارانه تغییر کرد

کدخبر: ۱۰۱۹۸۵
وزیر اقتصاد از یارانه افراد غیرنیازمند پس از بررسی اطلاعات خانوار خبر داد.
روش حذف یارانه تغییر کرد

به گزارش «اقتصادنیوز» چند روز پس از اینکه معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده بود که دولت درباره حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی از روش انصراف اختیاری استفاده خواهد کرد، وزیر اقتصاد رسما اعلام کرد که پس از بررسی اطلاعات خانوار، یارانه اقشار غیرنیازمند را حذف خواهد کرد.

علی طیب‌نیا که در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سخن می‌گفت، صراحتا عنوان کرد:اگر افرادی بر اساس اطلاعات، جزو گروه‌های درآمدی باشند که نباید یارانه دریافت کنند حذف خواهند شد.

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش‌ داده‌اند، وزیر اقتصاد در خصوص چگونگی حمایت از تولید طبق قانون هدفمندی و وضعیت حذف یارانه پردرآمدها اظهار کرد: ستاد هدفمندی یارانه‌ها که از سال گذشته تشکیل شده کارگروه خانوار دارد و مباحث حمایتی و مشمولان را رسیدگی می‌کند که مسئولیت آن برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه است. نتایج اولیه خانوار‌های مشمول در کارگروه در حال بررسی است و دولت مصمم به اجرای احکام قانون در این زمینه بوده اما شتابزده عمل نخواهد کرد و نتایج کارگروه به زودی اعلام خواهد شد و اگر افرادی جزو خانواده‌های مشمول نباشند حذف می‌شوند.

طیب‌نیا اضافه کرد: دولت برای تولید نیز حمایت را در دستور کار دارد و رویکرد این بوده که یارانه به صورت هدفمند پرداخت شود و حمایت از خانوار به صورت متمرکز روی اقشار هدف که مشمولان کمیته امداد و بهزیستی هستند انجام می‌شود.

این سخنان وزیر اقتصاد در حالی است که چند روز پیش معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده بود شیوه حذف یارانه در برخی اقشار فعلا اختیاری است.

شاپور محمدی با اعلام اینکه دولت درباره حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی از روش انصراف اختیاری استفاده خواهد کرد، گفت: شناسایی افراد پردرآمد امکانپذیر است؛ اما یک روزه نیست و فرآیند اجرایی خاصی را طلب می‌کند، دولت تلاش دارد تا روند اقناعی را جلو ببرد و حقی از کسی سلب نشود.

وی همچنین درباره حذف دهک‌های پر درآمد از دریافت یارانه نقدی اظهار کرد: دولت تابع قانون است ولی اعتماد به مردم هم به عنوان یک اصل محترم شناخته می‌شود، از این رو دولت سعی می‌کند تا آنجا که ممکن باشد فرایند انصراف اختیاری را مد نظر قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید