مالیات بر «خانه خالی» در یک قدمی اجرا

کدخبر: ۱۰۳۰۶۵
طبق اعلام رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ، نرخ مالیات بر واحدی که یک سال خالی است، با واحدی که سه سال خالی باشد، متفاوت خواهد بود.
مالیات بر «خانه  خالی» در یک قدمی اجرا

به گزارش «اقتصادنیوز» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه صاحبان خانه‌های خالی و واحدهای بدون سکنه در برج‌ها به زودی باید مالیات بپردازند، گفت: برای اجرایی شدن این برنامه منتظر ابلاغ قانون هستیم.

علی عسکری از برنامه جدی سازمان امور مالیاتی کشور برای اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه و واحدهایی که در برج‌ها بدون ساکن هستند، خبر داده و به مهر گفته است: اجرای این برنامه مستلزم شناسایی این واحدهاست. البته محدودیتی قانونی برای این کار نداریم و با ابلاغ قانون با هماهنگی با شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه اطلاعات واحدهای خالی را اخذ و نسبت به شناسایی اقدام خواهیم کرد.

او با اعلام اینکه در اصلاحیه قانون مالیاتی، اخذ مالیات از خانه‌های خالی دیده شده و در مجلس نیز به تصویب رسیده است، افزود: سازمان امور مالیاتی برای اجرای این برنامه منتظر ابلاغ قانون است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: بر این اساس از واحدهای مسکونی خالی به میزان مدت زمانی که بدون ساکن باشند، مالیات بر آنها وضع می‌شود، به عنوان نمونه، نرخ مالیات بر واحدی که یک سال خالی است، با واحدی که سه سال خالی باشد، متفاوت خواهد بود. ما با ابلاغ قانون براساس آن اقدام و عمل خواهیم کرد.

به گزارش «اقتصادنیوز»حدود سه سال است که موضوع اخذ مالیات از خانه‌های خالی در مجلس و وزارت راه‌ و شهرسازی مطرح شده‌ و هر بار تصمیاتی گرفته اما اجرایی نشده‌ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید