با همکاری مکزیک و آذربایجان شروع شد

شگرد جدید ایران برای جذب پول های خارجی

کدخبر: ۱۰۴۴۵۴
ایران برای جذب سرمایه های خارجی کشورهای دیگر تصمیم گرفته که کمیته های مشترکی را تشکیل دهد.
شگرد جدید ایران برای جذب پول های خارجی

به گزارش «اقتصادنیوز» با تشکیل دو کمیته مشترک سرمایه‌گذاری ایران و مکزیک و ایران و آذربایجان به نظر می‌رسد ایران فعالیت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه‌ کشورهای دیگر آغاز کرده است.

امروز اعلام شده که وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان برای تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین دو کشور به تفاهم رسیدند.

آن طور که مهر گزارش داده، علی طیب‌نیا در این دیدار که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با بیان اینکه دولت جدید ایران مصمم به توسعه و تحکیم روابط خود با آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه است تاکید کرد: البته ما برای کشور آذربایجان، جایگاهی ویژه در نظر گرفته و نگاهی کاملا متفاوت به آن داریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی علاقمند به ورود به مرحله ای کاملا متفاوت و جدی در حوزه روابط اقتصادی و فرهنگی با جمهوری آذربایجان است، زیرا رقم 500 میلیون دلاری مبادلات دو کشور در حال حاضر به هیچ وجه متناسب با پیشینه روابط دو کشور و اشتراکات عمیق فرهنگی و مذهبی آنها نیست.

وزیر اقتصاد کشورمان در ادامه، با استقبال از درخواست همتای آذربایجانی خود برای توسعه تجارت بین طرفین، خواستار تهیه فهرستی از اقلام قابل مبادله بین دو کشور از سوی دولت آذربایجان شد.

از سوی دیگر معاون وزیر امور خارجه مکزیک در رأس هیاتی تجاری- سرمایه‌گذاری با معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار کرد و مقرر شد کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین دو کشور در اسرع وقت تشکیل شود.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر امورخارجه مکزیک در رأس هیاتی تجاری- سرمایه‌گذاری از موسسه پرومکزیکو (نهاد تشویق تجارت بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی مکزیک) در محل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با معاون وزیرامور اقتصادی و دارایی دیدار کرد.

در این دیدار خزاعی، ضمن تشریح جایگاه منحصر به فرد و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه به پیشینه روابط مثبت کشورمان با ایالات متحده مکزیک اشاره کرد.

خزاعی در عین حال بر ضرورت تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین دو کشور ایران و مکزیک تاکید کرد و مقرر شد اقدامات لازم در خصوص تشکل این کمیته، در اسرع وقت در دستور کار همکاری‌های آتی دو کشور قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید