پایان 4 روز اعتصاب معدن کاران

کدخبر: ۱۰۵۰۲۲
معدنکاران سنگرود پس از چهار روز اعتصاب با اتکاء به قول وزیر صنعت، معدن و تجارت به معدن بازگشتند.
پایان 4 روز اعتصاب معدن کاران

به گزارش «اقتصادنیوز»، کارگران معدن سنگرود (البرز غربی) پس از چهار روز اقامت در تهران برای اعتراض به دریافت نکردن سه ماه حقوق و مصوبه انحلال معدن، بنا به گفته خود «با دریافت قول مساعد از وزیر صنعت برای بررسی این موضوع در جلسه امروز هیئت دولت» به محل زندگی‌شان در شهرستان رودبار بازگشتند اما ۳۰ نفر از نمایندگان آنان برای پیگیری مطالبات‌شان در تهران باقی‌مانده‌اند.

مرتضی نیک‌پور، رئیس شورای اسلامی کار این معدن به ایلنا گفت: در تجمع روز گذشته کارگران معدن سنگرود در مقابل ساختمان مجلس ۲۵۰ کارگر با امضای نامه‌ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس مشکلات صنفی‌شان را تشریح کردند و پس از طرح این نامه در کمیسیون صنعت و معدن مجلس، اعضای این کمیسیون از آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کردند و وی نیز در ساعت 15 در این کمیسیون حضور پیدا کرد.

رئیس شورای اسلامی کار معدن سنگرود که در جلسه دیروز مجلس با وزیر صنعت حضور داشت، گفت: آقای نعمت‌زاده (وزیر صنعت) در این جلسه قول پیگیری و بررسی مشکلات معدن سنگرود را در جلسه امروز (۹ مهر) هیئت دولت داد.

به گفته نماینده این کارگران، سایر وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مربوطه موافقت خود را منوط به توافق وزیر صنعت و معدن کرده‌اند و با توجه به قول پیگیری وزیر صنعت، کارگران به محل سکونت‌ خود بازگشته و تنها ۳۰ نفر از کارگران برای پیگیری در تهران مانده‌اند.

کارگران معدن سنگرود پس از شش روز اعتصاب و در واکنش به بی‌توجهی مسئولان استانی به مطالبات‌شان، از روز ششم مهر ماه به تهران سفر کردند. این کارگران در چهار روز اقامت در تهران تجمعات اعتراضی در مقابل ساختمان وزارت کار، ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و ساختمان مجلس برگزار کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید