90درصد ناوگان کشور بلااستفاده است

کدخبر: ۱۰۸۲۳۸
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هم‌اکنون از ۱۰ درصد ظرفیت ناوگان هوایی کشور استفاده می‌شود.
90درصد ناوگان کشور بلااستفاده است

به گزارش «اقتصادنيوز»، محمد خداکرمی در نشست تخصصی صنعت حمل‌ونقل هوایی با موضوع بهره‌برداری، با تاکید بر این‌که برای رشد صنعت حمل‌ونقل هوایی باید در پنج حوزه سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاهی، ایرلاین‌ها،‌ ناوبری و سازندگان هواپیما به‌طور متناسب فعالیت شود، اظهار کرد:‌ هم‌اکنون وضعیت کشور در برخی از این بخش‌ها مناسب است و در برخی از بخش‌ها نیز با چالش‌هایی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: ساخت و تکمیل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و شرکت‌های هواپیمایی، نوسازی ناوگان جزو کلیدهای اساسی صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور به‌شمار می‌آید.

وی با بیان این‌که با بیان این‌که هم‌اکنون حدود 10 درصد از ظرفیت ناوگان هوایی استفاده می‌شود بر وجود زیرساخت‌های رشد صنعت حمل‌ونقل هوایی تاکید کرد و گفت: در فرودگاه‌ مهرآباد با محدودیت‌های زیادی مواجه هستیم، از این رو باید فرودگاه بین المللی امام خمینی را احداث و تکمیل کنیم.

وی با اشاره به این‌که میزان جایجایی مسافر در فرودگاه‌ها امام خمینی با احتساب پروازهای حج به 6 میلیون نفر می‌رسد، افزود: میزان جابجایی مسافر در فرودگاه امام خمینی تا پنج سال آِینده به سالانه حدود 9 میلیون نفر افزایش می‌یاید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید