مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب مطرح کرد:

نقش شهرک آلومینیوم لامرد در توسعه صنایع پایین‌دستی

کدخبر: ۱۱۶۶۲۱
مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب گفت: طرح شهرک آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر لامِرد به اجرا در می‌آید.
نقش شهرک آلومینیوم لامرد در توسعه صنایع پایین‌دستی

به گزارش اقتصادنیوز، مهدی مستقیمی در مراسم آغاز فعالیت منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامِرد و اجرای همزمان سه طرح با تشریح ویژگی‌های طرح آلومینیوم جنوب و صنایع پایین‌دستی اظهار داشت: قرار است در کنار دست کارخانه، صنایع مختلفی در قالب شهرک آلومینیوم برای تولید انواع مفتول، ورق، فویل و ... ایجاد شود و طبق توافقاتی که با سرمایه‌گذاران انجام شده قراردادهای بلند مدت برای تامین شمش مورد نیاز کارخانه‌های صنایع پایین‌دستی منعقد خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه محصول ذوب آلومینیوم تا 8 تا 20ساعت قابلیت جابه جایی دارد کارخانه‌های این منطقه می‌توانند به دلیل عدم نیاز به ذوب مجدد، بخشی از هزینه‌های تولید را صرفه‌جویی کنند و قیمت تمام شده تولیدات خود را کاهش دهند.

مستقیمی همچنین به فناوری تولید در طرح کارخانه آلومینیوم جنوب (SALCO) اشاره کرد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده با شرکت ان.اف.سی چین تجهیزات نقاط اصلی کارخانه از شرکت‌های ژاپنی و اروپایی تامین خواهد شد.

او از اشتغالزایی برای 4هزار نفر در این طرح خبر داد و تصریح کرد: در بخش تاسیسات بندری و حمل و نقل نیز 5 تا 6 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
مستقیمی همچنین تاکید کرد: جذب نیروهای متخصص و فارغ التحصیل از دانشگاه‌های لامرد نیز در دستور کار آلومینیوم جنوب قرار دارد.

مدیر عامل سالکو ادامه داد: فناوری 400 کیلو آمپر طرح سبب افزاش بهره‌وری تولید شمش این کارخانه نسبت به کارخانه‌های مشابه ایران است. به گفته وی، در اختیار داشتن اسکله اختصاصی تخلیه و بارگیری و فاصله یک ساعته بندر تا سایت کارخانه و همچنین برخورداری از نیروگاه اختصاصی با راندمان منحصر به فرد تولید برق در ایران از مشخصه‌های بارز برای تولید مقرون به صرفه در این کارخانه خواهد بود.

به گزارش ایمیدرو، او همچنین به جزییات ظرفیت تولید در این طرح اشاره کرد و گفت: 158 هزار تن از ظرفیت 300هزار تنی طرح، به آلیاژهای مورد نیاز صنایع داخلی تبدیل خواهد شد و بدین ترتیب از خروج مقادیر قابل توجهی ارز که سالانه برای تامین این نوع محصول صرف می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

مستقیمی نیاز آینده جهان به آلومینیوم را یادآور شد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2020 نیاز جهان به این فلز با توجه به افزایش مصرف آلومینیوم در صنایع مختلف و جایگزینی با فلزهای دیگر به 60 میلیون تن خواهد رسید در حالی که تولید در آن سال به 50 میلیون تن خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید