رئیس کل بانک مرکزی:

تولید کشور هنوز به سطح سال ۸۹ و ۹۰ نرسیده است

کدخبر: ۱۱۸۷۱۵
رئیس کل بانک مرکزی گفت: سطح تولید کشور کماکان در سطحی پایین‌تر از رقم مشابه در سال‌های ۸۹ و ۹۰ قرار دارد.
تولید کشور هنوز به سطح سال ۸۹ و ۹۰ نرسیده است

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که آخرین آمار از وضعیت رشد اقتصادی کشور حاکی از رشد 3.6 درصدی در 9 ماهه سال گذشته است، اما رئیس کل بانک مرکزی امروز گفته است: تولید کشور هنوز به سطح سال 89 و 90 نرسیده است.

ولی‌الله سیف که در دومین نشست سراسری مدیران و کارکنان بانک صنعت و معدن سخن می‌گفت، با مهم دانستن دستیابی به رشد اقتصادی 3.6 درصدی در 9 ماهه سال 93 پس از سه دوره رشد منفی بیان کرد: عده‌ای می‌گویند این رشد را هنوز مشاهده نمی‌کنند، البته سطح تولید کشور کماکان در سطحی پایین تر از رقم مشابه در سال‌های 89 و 90 قرار دارد.

وی ادامه داد:اما با اولویت‌گیری‌های بانک مرکزی واحد‌های تولیدی درحال جان گرفتن هستند، به‌طوری که در سال 93 معادل 60.7 درصد تسهیلات با هدف تامین مالی سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی اختصاص یافت که 80.9 درصد از این رقم، در اختیار بخش صنعت و معدن قرار گرفت.

سیف با بیان اینکه مقایسه عملکرد بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص داخلی با سهم این بخش از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی حاکی از عنایت جدی سیاست‌گذار پولی به تامین مالی واحد‌های صنعتی است، اظهار کرد: درحالی که سهم ارزش افزوده بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص در 9 ماهه سال 93 بدون احتساب نفت معادل 20.7 درصد بود، سهم این بخش از کل تسهیلات پرداختی در همین سال به 31.2 درصد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید