در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز مطرح شد:

پیشنهاد مجلسی‌ها برای تعیین نرخ بنزین در بودجه سال 95

کدخبر: ۱۲۸۸۸۸
در پی نزدیک شدن به برنامه ششم توسعه و تعیین نرخ بنزین در بودجه سال آینده توسط مسوولان دولتی برخی از نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع پیشنهادهای خود را بیان کردند.
پیشنهاد مجلسی‌ها برای تعیین نرخ بنزین در بودجه سال 95
فائزه برمخ‌شاد:

با توجه به اینکه طبق قانون، دولت باید هدفمندی یارانه‌ها را تا پایان برنامه پنجم توسعه اجرا کند و از آنجایی که امسال سال پایانی این برنامه است، و دولت برای برنامه‌ریزی در قانون ششم توسعه دست به کار شده، مساله مهمی که ذهن سیاست‌گذاران را درگیر خود می‌کند تعیین نرخ مناسب بنزین در بودجه سال آینده است؟ حال این سوال پیش می‌آید که دولت در بودجه سال 95 نرخ بنزین را به چه میزان عرضه خواهد کرد؟ در همین مورد نمایندگان مجلس در رابطه با تعیین نرخ بنزین در بودجه سال آینده به مسوولان دولتی پیشنهادهای خود را بیان کردند.

در همین مورد امیر عباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس به اقتصادنیوز می‌گوید: مساله مهمی که به اقتصاد کشور و به معیشت مردم بستگی دارد نرخ بنزین است. اگر نرخ بنزین ثابت بماند بسیاری از مشکلات کشور را حل خواهد کرد.

او تصریح می‌کند: ما باید راهی برای جبران کسری در بخش مربوط به درآمد دولت از نرخ انرژی پیدا کنیم و من با ثابت ماندن نرخ بنزین بسیار موافقم و به نظر من این اتفاق هم خواهد افتاد. زیرا این اتفاق به صلاح کشور و مردم خواهد بود.

در این میان یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم به اقتصادنیوز می‌گوید: درآمد دولت در بخش یارانه‌ها کافی نیست اما در جامعه امکان افزایش نرخ بنزین در سال آینده به هیچ وجه قابل توجیه نخواهد بود و هزینه خانوار‌ها به گونه‌ای است که دیگر تحمل افزایش قیمت را ندارند.

او ادامه می‌دهد: من معتقدم نباید قیمت مواد سوختی را افزایش بدهیم، تا زمانی که شرایط و وضعیت عادی شود. وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست به این دلیل که افزایش مواد سوخت مستقیما در سایر کالا‌ها هم اثر می‌گذارد و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود و افزایش قیمت بنزین اصلا به مصلحت نظام کشور نخواهد بود.

همچنین حسین امیری‌خامکانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هم در این باره به اقتصادنیوز می‌گوید: دولت باید ابتدا لایحه‌ای در ارتباط با این موضوع به مجلس بدهد و در کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان در این مورد بحث کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید