پرونده پروازهای عمره 93-92 بسته شد

کدخبر: ۱۰۲۲۸۱
سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه های کشور از بسته شدن پرونده  پروازهای حج عمره سال 92-93 خبر داد و گفت که در این مدت بالغ بر یک میلیون و 558 هزار و 600 زائر توسط سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان و سعودی اعزام و پذیرش شده اند.
پرونده پروازهای عمره 93-92  بسته شد

به گزارش اقتصاد نیوز ،  منوچهر سپاسی گفته است  شروع عملیات حج عمره از 26 آذر ماه سال 92 تا 24 تیر 93 از طریق 20 فرودگاه کشور با مجموع چهار هزار و 995 پرواز (رفت و برگشت) انجام شد.

وی به مهر گفته است در این مدت بالغ بر یک میلیون و 558 هزار و 600 زائر توسط سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و سعودی اعزام و پذیرش شده‌اند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور، تصریح کرد: از مجموع این زائران، 50 درصد توسط شرکت هواپیمایی سعودی، 25 درصد توسط ماهان و 25 درصد دیگر هم توسط ایران‌ایر به کشور عربستان منتقل شدند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد؛ 20 فرودگاه در اعزام و پذیرش زائران حج عمره نقش داشتند که شامل فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، رشت، ساری، گرگان، مشهد، ارومیه، تبریز، اردبیل، کرمانشاه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، کرمان، یزد، زنجان، بیرجند، زاهدان و همدان می‌شود. فرودگاه همدان امسال برای اولین بار اقدام به اعزام و پذیرش زائر کرده است.

وی به میزان بار جابه جا شده در این مدت اشاره کرد و گفت: در مجموع 44 هزار و 100 تن بار توسط زائران جابه جا شد که متوسط بار هر زائر 28 کیلوگرم بوده است.

سپاسی افزود: فرودگاه مهرآباد در بین 20 فرودگاه، با انجام یک هزار و 695 پرواز و اعزام و پذیرش 593 هزار زائر، رتبه اول و همچنین فرودگاه مشهد با اعزام و پذیرش 210 هزار زائر و اصفهان 163 هزار و 500 نفر به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کرده‌اند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور، ادامه داد: فرودگاه مهرآباد علاوه بر اعزام و پذیرش زائران مربوط به استان تهران، زائران پنج استان دیگر چون قم، سمنان، البرز، قزوین و لرستان را هم بر عهده داشته است.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: کمترین زائران از طریق فرودگاه بوشهر جابه جا شده که تعداد آنها شش هزار و 314 زائر با 24 پرواز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر تنها به فرودگاه جده و شرکت هواپیمایی سعودی به فرودگاه مدینه زائران را جابجا کرده‌اند.

به‌طور متوسط روزانه 14 پرواز و 4500 زائر توسط این سه شرکت با هواپیماهای ایرباس و بوئینگ 747 به کشور عربستان منتقل شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید