وضعیت بتن در ساخت و ساز شهری ارزیابی شد

کدخبر: ۱۰۵۲۱۵
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه سند جامع چشم انداز بتن 1404 تهیه شده است، گفت: وضعیت موجود بتن مصرفی در ساخت و ساز شهری ارزیابی شده و به زودی گزارش آن ارائه می شود.
وضعیت بتن در ساخت و ساز شهری ارزیابی شد

مهر نوشت: 

 محمد شکرچی زاده در مراسم دوازدهمین همایش روز بتن در تهران با بیان اینکه در یک سال گذشته با وجود سختی ها و مشکلات شاهد پیشرفت های مناسبی در صنعت بوده ایم، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همراه با دیگر نهادهای دولت نقش خود را برای پیشرفت و رشد کشور انجام می دهد و اولویت اصلی مرکز در یک سال گذشته حضور بخش خصوصی در تصمیم گیری ها بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته روسازی بتنی، صنعتی سازی و همچنین کمیته ملی بتون 1404 از جمله کمیته ها با حضور بخش خصوصی بوده اند، گفت: در طول یک سال گذشته مرکز تحقیقات تلاش کرده تا با کمک سازمان ها و نهادها و مشارکت بخش خصوصی زمینه سازی اجرای شعار بتن 1404 را که قابلیت تولید و اجرای بتون با مقاومت 50 مگاپاسکال در سراسر کشور است را فراهم آورد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه سند جامع چشم انداز بتن 1404 را از فعالیت های انجام شده دانست و گفت: این سند که از سوی کارشناسان مرکز تحقیقات تهیه شده و استادان دانشگاه و افراد خبره در صنعت بتن آن را اصلاح کرده اند، تهیه شده و در آن الزام ارتقای کیفی بتون به 50 مگاپاسکال در کشور تاکید شده است.

شکرچی زاده با اشاره به اینکه تمامی نهادها و سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی به کمیته ملی بتن 1404 دعوت شدند، بیان کرد: تعداد کل اعضا 118 عضو بود که تاکنون دو سری از جلسات کمیته های تخصصی در مرکز تحقیقات برگزار شده و نقاط ضعف و قوت سند توسط اعضا مطرح و درخصوص مشکلات موانع چشم انداز بتن 1404 تبادل نظر شده است.

وی به ارزیابی وضعیت موجود بتن مصرفی در ساخت و ساز شهری اشاره کرد و گفت: بر این اساس پروژه ای در دو کلانشهر تهران و اصفهان با هدف بازرسی از کارخانه های بتن آماده و بررسی وضعیت کیفی بتن تعریف شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: هدف اصلی از انجام این پروژه تعیین وضعیت کیفی بتن مصرفی در کشور به شیوه دقیق و علمی و همچنین شناسایی مشکلات بر سر راه اجرایی کردن اهداف سند چشم انداز بتن 1404 بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مراحل اجرایی این پروژه در شهر اصفهان به پایان رسیده که نتایج آن به زودی ارائه می شود، همچنین پس از بررسی اولیه در کمیته های تخصصی، تدوین دستورالعمل های مورد نیاز در اولویت کاری کمیته قرار گرفته است.

شکرچی زاده با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و آموزش از زیرساخت های سند چشم انداز بتن 1404 است، بیان کرد: در کمیته بتن پیش بینی شده است به واحدها و شرکت های منتخب که قابلیت تولید بتن و مصالح مصرفی مطابق با اهداف سند چشم انداز را دارند، گواهی نامه های برتر اعطا شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید