نخستین اثر لغو تحریم‌ها و تحول در حوزه ریلی

کدخبر: ۱۳۵۵۳۰
معاون وزیر راه و شهرسازی ریل طویل را از تکنولوژی‌های جدید خواند و گفت: روس‌ها اعلام کردند حاضرند تکنولوژی ساخت ریل طویل را در اختیار ایران بگذارند و نحوه نصب را نیز آموزش دهند. همچنین برای اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار خط اعتباری در این زمینه اعلام آمادگی کردند.
نخستین اثر لغو تحریم‌ها و تحول در حوزه ریلی

علی نورزاد با بیان اینکه ساعاتی پیش از سفر مسکو به تهران بازگشت گفت:‌ از آنجاکه این سفر با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها همزمان شد روس‌ها به تکاپو افتادند و بسیار هیأت ایرانی را تحویل گرفتند.

وی افزود: روس‌ها اعلام کردند حاضرند تکنولوژی ساخت ریل طویل را در اختیار ایران بگذارند٬ نحوه نصب را نیز آموزش دهند٬ خودشان هم در این زمینه در ایران کار کنند. همچنین برای اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار خط اعتباری در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه برای نخستین بار ایران از فناوری ریل طویل بهره‌مند می‌شود گفت:‌ ریل‌های معمولی ۱۸ متر است اما ریل‌‌های طویلی که روس‌ها قرار است تکنولوژی‌اش در اختیار ایران بگذارند ۱۰۰ متری هستند. در واقع با اجرایی شدن تفاهم یادشده می‌توان در خطوط ریلی کشور٬ ریل ۱۰۰ متری نصب کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ریل طویل را از تکنولوژی‌های جدید خواند و افزود: روس‌ها قبلا حاضر نبودند این تکنولوژی را به ما بدهند اما بعد از اجرای برجام خودشان برای همکاری با ایران در این زمینه اظهار تمایل کردند یعنی دیدند که دیگر برای بهره‌مندی از بازار ایران باید با رقبای غربی رقابت کنند و به چنین تصمیمی رسیدند.

نورزاد اظهار کرد: سفر ما به مسکو با هدف خرید ریل انجام شد و اجرای روسازی هزار کیلومتر خطوط ریلی را نیز با روس‌ها تفاهم کردیم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید