آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از فردا

کدخبر: ۱۳۸۸۲۵
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آغاز پیش‌فروش اینترنتی بلیت نوروزی ناوگان اتوبوس مسافری از روز سه‌شنبه ۱۱ اسفند گفت: متقاضیان می‌توانند از ۱۸ اسفند به طور حضوری نیز اقدام به تهیه بلیت کنند.
آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از فردا

محسن حاجی اسماعیلی با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی ناوگان اتوبوس مسافری جاده‌ای از سه‌شنبه ۱۱ اسفند آغاز می‌شود گفت: ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس٬ ۲۷ هزار دستگاه می‌نی‌بوس و ۳۸ هزار دستگاه سواری کرایه از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ در قالب طرح نوروزی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد ناوگان عمومی خدمات‌رسان به مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته تغییری نکرده‌است افزود: آغاز پیش فروش بلیت‌های نوروزی ناوگان اتوبوس مسافری جاده‌ای از ۱۱ اسفند به طور اینترنتی است و متقاضیان سفر با ناوگان عمومی می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت‌های http: //irsafar. com٬ http: //www. payaneha. com/ و http: //www. payaneh. ir/fa/ مراجعه کنند.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: البته متقاضیان می‌توانند از ۱۸ اسفند نیز برای تهیه بلیت طرح نوروزی ناوگان اتوبو‌س‌رانی به طور حضوری بلیت خریداری کنند.

وی درباره قیمت بلیت‌های اتوبوس مسافری در نوروز گفت: معمولا هر سال با توجه به شرایط سفر و آنکه اتوبوس‌ها یک سرخالی اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند تعدیل‌هایی در قیمت بلیت‌ها انجام می‌شود که میزان تعدیل را صنف تعیین می‌کند اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نظارت خود را انجام می‌دهد تا تعدیل‌های اعمال شده در قیمت‌ها منطقی باشد.

حاجی اسماعیلی با بیان اینکه اوج زمان تقاضای سفر با ناوگان مسافری جاده‌ای در روزهای ۲۷ ٬ ۲۸ و ۲۹ اسفند خواهد بود ادامه داد: معمولا با توجه به حجم تقاضا در طول ایام سال ناوگان مسافری با بخشی از ظرفیت خود فعالیت می‌کند اما در زمان اوج سفرهای نوروزی تمام این ظرفیت به کار گرفته خواهد شد بر همین اساس همه ناوگان عمومی برای جابه‌جایی مسافران آماده‌باش هستند.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در توصیه‌ای به مسافران نوروزی اظهار کرد: مسافران عزیز قبل از روز سفر بلیت خود را تهیه کنند٬ به عبارت بهتر وقتی در محل ترمینال حاضر می‌شوند بلیت سفر را از قبل تهیه کرده باشند.

پیش‌فروش حضوری بلیت با ایجاد گیشه اختصاصی در محل فعالیت شرکت‌ها مستقر در پایانه‌ها و با دایر کردن تعداد مناسبی از دفا‌تر متمرکز در سطح شهر و تعیین ساعات کار مناسب و کافی برای آن‌ها، توأم با پیش فروش اینترنتی مشترکا انجام و نظارت کافی بر نحوه عملکرد آن‌ها توسط ادارات کل استانی صورت می‌پذیرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید