سفیر آلمان:

مشتاق سرمایه گذاری در ایران هستیم

کدخبر: ۱۰۰۱۹۴
سفیر آلمان در تهران با اشاره به علاقمندی کشورش برای توسعه روابط با شهرها و استان های مهم ایران، خاطرنشان کرد: آذربایجان به دلیل این که منطقه ای معروف به پرتلاش بودن است همواره برای آلمانی ها جذاب بوده است.
مشتاق سرمایه گذاری در ایران هستیم

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایسنا، میکائیل بارون فون اونگرن اشترنبرگ در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی رویکرد دولت ایران به توسعه سرمایه‌گذاری و تجارت را فرصتی دوباره برای گسترش روابط ایران و آلمان دانست و با بیان این که علاقمندی افکار عمومی آلمان به ایران به ویژه در یک سال گذشته افزایش یافته، گفت: ایران در نمایشگاه گردشگری برلین که اخیرا برگزار شد حضور فعالی داشت و گردشگران آلمانی تمام بلیط‌های تورهای گردشگری به ایران را خریداری کردند.
وی با بیان این که توسعه گردشگری و روابط فرهنگی تاثیر بسزایی در گسترش روابط دوجانبه دارد، افزود: به همین خاطر آلمان در کنار بحث‌های اقتصادی، بحث فرهنگی را نیز دنبال می‌کند و ما علاقمندیم در زمینه‌هایی همچون تبادل دانشجو، آموزش زبان و مدیریت شهری با آذربایجان شرقی همکاری کنیم.
سفیر آلمان کاهش سطح روابط ایران و آلمان را با مساله هسته‌ای مرتبط دانست و گفت: دو کشور زمینه‌های همکاری فراوانی دارند، اما به دلیل مسایل سیاسی در این زمینه کم‌تحرکی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: دولت ایران بارها اعلام کرده که قصد این کشور از فعالیت‌های هسته‌ای، صلح‌آمیز است و ما نیز از این تصمیم حمایت می‌کنیم، اما شرکت‌ها شرایط را دنبال می‌کنند و منتظر نتیجه این موضوع هستند.
بارون فون اونگرن افزود: شرکت‌های آلمانی در صورت حل مساله هسته‌ای تمایل زیادی به حضور در بازار ایران دارند و امیدواریم با حل این مساله در ماه‌های آینده، گشایش‌های بزرگی در زمینه توسعه روابط ایجاد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید