زیان 1500 تومانی تولیدکنندگان تخم مرغ

کدخبر: ۱۰۰۲۰۱
درحال حاضر تولیدکنندگان برای تولید هر کیلو تخم مرغ 1500 تومان زیان می کنند.
زیان 1500 تومانی تولیدکنندگان تخم مرغ
 حسن مهربانی یگانه ، دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه به اقتصاد روز گفت: اکنون قیمت تمام‌شده تخم مرغ برای تولیدکنندگان 3 هزارو 700 تا 3 هزار و 800 تومان است. 

درحالی که به گفته وی، تولیدکنندگان  تخم مرغ را در مرغداری به قیمت 2 هزارو 500 تا 2 هزار و 600تومان عرضه می کنند.

مهربانی افزود: مرغ نیز معمولا با حاشیه زیان روبرو است. اکنون قیمت تمام‌شده مرغ 4 هزار  تومان 400 است و با همین قیمت مرغ درب مرغداری به فروش می رود.

وی در ادامه به عدم فضای مناسب برای صادرات مرغ و تخم مرغ اشاره کرد و گفت: متاسفانه برای صادرات محصول مرغ و تخم مرغ  مشوق‌های صادراتی لازم دیده نشده؛ از طرفی وابسته‌های تجاری ما روی این مسئله  زیاد کار نکردند تا کشورهای منطقه تشویق به واردات این محصول از ایران شوند.
 
دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه افزود: اگر فضای صادرات اصلاح شود تولیدکنندگان که امروز صرفا برای مصرف کنندگان داخلی تولید می کنند؛ با برنامه محصولی برای صادرات عرضه می کنند.
 
به گفته مهربانی درکشورهای منطقه برخلاف ایران، مصرف کنندگان مرغ ریز استفاده می‌کنند. براین اساس اگر ما بخواهیم با هدف صادراتی کاری انجام دهیم، باید برنامه ریزی دقیق کنیم.
 
وی افزود: سال گذشته 20هزار تن تخم مرغ صادر شد. ولی امسال هنوز به رغم مازاد تولید و رشد قیمت دلار برنامه‌ای برای فروش اعلام نشده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید