ضرورت تعجیل در انتقال فناوری به صنعت نفت

کدخبر: ۱۰۰۲۴۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای توسعه و استفاده از میادین نفتی در کشور باید هر چه سریع تر با کشورهای قوی در صنعت نفت کنسرسیوم تشکیل داد و هر کشور را به اندازه میزان سرمایه گذاری که در میادین ایران، انجام می دهد در سود شریک کرد.
ضرورت تعجیل در انتقال فناوری به صنعت نفت

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از خانه ملت، ناصر عاشوری  با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه گذاری خارجی در کشور گفت: علاوه بر استفاده از سرمایه گذاری های داخلی باید از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی نیز در توسعه طرح های تولیدی کشور استفاده کرد.

 وی با بیان اینکه باید از خام فروشی نفت جلوگیری کرد، افزود: در حال حاضر هر بشکه نفت حدود 100 دلار به فروش می رسد این در حالی است که با سرمایه گذاری و فراهم آوردن زمینه برای تبدیل نفت به مواد با ارزش افزوده بالا، می توان از هر بشکه نفت حدود 800 دلار فرآورده نفتی صادر کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: با اطلاع رسانی و تضمین امنیت سرمایه گذاران می توان سرمایه های خارجی را جذب کرد و تولید کشور را رونق داد.

عاشوری قلعه رودخانی ادامه داد: برای توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور می توان با بسیاری از کشورها کنسرسیوم تشکیل داد و هر کشور را به اندازه میزان سرمایه گذاری که انجام می دهد در سود شریک کرد.

وی با بیان اینکه ضرورت انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری در حوزه انتقال فناوری در صنعت نفت،افزود: شریک کردن خارجی در توسعه میادن نفتی باعث انتقال فن آوری ها جدید به کشور می شود این در حالی است که اگر خارجی ها سرمایه گذاری کنند به دلیل حفظ منافع خود از تحریم های دشمنان پیروی نمی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در هرصورت باید امنیت مالی سرمایه گذاران خارجی تضمین شود و نباید فراموش کرد که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در زمینه فراهم کردن شرایط برای افزایش سرمایه گذاری خارجی مکلف شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید