زنگنه در مسکو خبر داد

افزایش تولید نفت و میعانات ایران به ۵.۷ میلیون بشکه تا ۴ سال آینده

کدخبر: ۱۰۰۲۹۵
وزیر نفت از برنامه میان مدت ایران برای افزایش تولید نفت و میعانات گازی خود به ۵.۷ میلیون بشکه در روز طی ۴ سال آینده خبر داد و گفت مطمئن است اعضای اوپک برای افزایش تولید نفت ایران در بازار جهانی جا باز می کنند.
افزایش تولید نفت و میعانات ایران به ۵.۷ میلیون بشکه تا ۴ سال آینده

به گزارش اقتصاد روز به نقل از رویترز،‌ وزیر نفت ایران که برای شرکت در نشست بین المللی انرژی به مسکو سفر کرده است گفت امیدوار است اعضای اوپک برای افزایش تولید کشورش جا باز کنند.
بیژن نامدار زنگنه که در جمع خبرنگاران سخن می گفت در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کند اعضای اوپک تولید خود را کاهش دهند تا برای ایران جا باز شود اظهار داشت: «من فکر می کنم آن ها این کار را انجام دهند. من مطمئنم این کار را انجام می دهند. آن ها به طور مستقیم و رو در رو به من گفته اند در کنار ما پیش می روند و برای نفت ایران جا باز می کنند».
وی در مورد افزایش تولید نفت کشورش نیز گفت: ایران با وجود این که هدف تحریم های غرب قرار دارد امسال و سال آینده تولید و صادرات نفت خود را افزایش می دهد و طی سه تا چهار سال آینده برنامه میان مدت ایران افزایش تولید نفت و میعانات گازی خود به 5.7 میلیون بشکه در روز است.
علی النعیمی وزیر نفت عربستان نیز در پاسخ به این پرسش که آیا کشورش حاضر است برای افزایش صادرات نفت ایران تولید خود را کاهش دهد بدون اظهار نظری در این رابطه به وزیر نفت ایران اشاره کرد و گفت:«بروید و از او بپرسید».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید