خلاف جهت بازار صادراتی حرکت می کنیم

کدخبر: ۱۰۰۳۲۸
از نگاه معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نوسان های قیمتی در بازار مرغ و تخم مرغ ، تولید و عرضه این محصولات را در بازار دشوار کرده است.
خلاف جهت بازار صادراتی حرکت می کنیم

به گزارش اقتصاد روز، حسن رکنی در همایش ارتقاء کیفیت و کمیت تولید گوشت مرغ و توسعه زنجیره های تولید گفت: ما برای ارتقاء صنعت طیور نیاز به تشکیل زنجیره تولید طیور داریم.

وی ادامه داد: با تشکیل زنجیره منسجم در تولید طیور، این صنعت از حالت جزیره ای به شکل گسترده در می‌آید . در این فضا تمام فعالان بخش‌های مختلف تولید طیور از قبیل تولید کننده، صاحبان کشارگاه‌ها، وارد کنندگان خوراک و خرده فروشان را در مسیر مستقیم هدایت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد‌کشاورزی تاکید کرد: ورود به زنجیره‌های تولید، صادرات طیور را نیز افزایش می‌دهد؛  اگر وارد این زنجیره شویم مطابق سلیقه بازار هدف حرکت می‌کنیم و مثلا مرغ سایز بازار مصرف  صادراتی  تولیدکنیم.

رکنی با اشاره به مشکل کمبود آب کشاورزی و محدویت تولید محصولات زراعی گفت: در شرایط کنونی ما می‌توانیم از مراتع و خورشید برای تولیدات دام و طیور بهترین استفاده را بکنیم.

به گفته وی اکنون زیرساخت‌ها و ظرفیت های بسیار خوبی در نقاط مختلف کشور برای افزایش تولیدات دام و طیور وجود دارد ولی حمایت از این بخش ضروری است.

رکنی ادامه داد: در صورت تعامل بین مجلس و دولت و برنامه‌ریزی های کاربردی، ایران می تواند موقعیت خوبی در تولید و صادرات مرغ در منطقه داشته باشد؛ زیرا از 10 میلیون تن تبادل مرغ در بازرگانی جهان، سه میلیون تن آن مربوط به کشور های همسایه ایران است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد‌کشاورزی اظهار داشت: سال گذشته قرار بود 50 هزار تن مرغ وارد شود؛ اما وزارت صنعت و معدن و تجارت 11 هزار تن مرغ وارد کرد، در حالی که 47 هزار تن مرغ تولید داخلی مازاد در انبارها و سردخانه ها موجود بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید