معاون وزیر نفت خبر داد

بی نیازی به بنزین پتروشیمی و واردات از نیمه دوم سال

کدخبر: ۱۰۰۴۰۰
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: امیدواریم نخستین واحد پالایش ستاره خلیج فارس در نیمه دوم سال 13۹۳ به بهره برداری برسد و با بهره برداری از این واحد از واردات بنزین بی نیاز خواهیم شد.
بی نیازی به بنزین پتروشیمی و واردات از نیمه دوم سال

به گزارش اقتصاد روز به نقل از تسنیم، عباس کاظمی اظهار داشت: اصلاح بیش از پیش سطح کمی و کیفی تولید بنزین در ایران در حال انجام است و در این راستا با وارد شدن تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که تماماً با استاندارد یورو4 تولید می‌شود، به نحو قابل قبولی سطح کیفی بنزین در کشور اصلاح خواهد شد.
او افزود: با وارد شدن تولیدات ستاره خلیج‌فارس به سیکل تولید و مصرف سوخت کشور هم از واردات بنزین و هم از تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی بی‌نیاز خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از برنامه وزارت نفت برای خودکفایی پالایشگاهی تولید بنزین در سال 1393 خبر داد و گفت: ما امیدواریم اولین فاز 120 هزار بشکه‌ای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری برسد که با بهره‌برداری از این واحد، 12 میلیون لیتر در روز به تولید بنزین یورو4 کشور افزوده خواهد شد و تحقیقاً از واردت بنزین بی‌نیاز خواهیم شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید