دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با اقتصاد روز:

تاخیر در اجرای قانون آزادسازی قیمت ها صحیح نیست

کدخبر: ۱۰۰۴۶۲
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری برای آزادسازی قیمت ها با رای اکثریت اعضای آن تصویب شده است که نمایندگان دولت نیز در آن حضور داشتند. بنابراین نیازی به موافقت دوباره دولت با این مصوبه نیست و سازمان هواپیمایی هر زمان بخواهد می تواند این قانون را برای اجرا ابلاغ کند.
تاخیر در اجرای قانون آزادسازی قیمت ها صحیح نیست

حمید غوابش در گفت‌وگو با اقتصاد روز درباره اینکه تاخیر افتادن اجرای مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما که قرار بود از 28 اردیبهشت‌ماه جاری اجرایی شود، اظهار کرد: در شورای عالی هواپیمایی کشوری نمایندگان دولت حضور دارند و تصمیمات در نهایت با رای گیری از تمام اعضا گرفته می‌شود.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: هر زمان شورای عالی هواپیمایی کشوری مصوبه‌ای را تصویب کند در بخش هوایی لازم‌الاجراست. اما ظاهراً مساله آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از حساسیت‌های خاصی برخوردار است که گویا برای هماهنگی بیشتر این امر منوط به توافق مسوولان امر شده است.
به گفته این عضو سابق شورای عالی هواپیمایی کشوری آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مساله مهمی برای صنعت هوایی کشور است و باید هر چه زودتر اجرایی شود تاخیر در اجرای این قانون صحیح نیست. به ‌هر حال آزادسازی قیمت‌ها در ابتدا با مشکلاتی مواجه می‌شود اما در ادامه با هماهنگی‌ها و نظارت‌هایی که انجام می‌شود تعادل در بازار ایجاد می‌شود.
به گزارش اقتصاد روز، این گفته‌های دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشوری در حالی است که جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که در صورت موافقت دولت آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به‌احتمال زیاد از خردادماه سال جاری در کشور اجرایی خواهد شد.
پیش از این نیز برخی رسانه‌ها از قول نوریان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی اعلام کرده بود که با تصویب شورای عالی هواپیمایی کشوری آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از روز 28 اردیبهشت اجرایی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید