عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

در پرداخت وام های همراه با رانت ورود پیدا می کنیم

کدخبر: ۱۰۰۵۲۱
عبدالکریم رجبی، در مورد استدلال بانک ها در مورد اینکه خودشان با مشتری های بدهکار کنار می آیند و نیازی به ورود مجلس و قوه قضاییه نیست گفت : حرف ما در مورد ورود به پرونده بدهکاران بانکی در مورد افرادی است که در پرداخت وام آنها اعتبار سنجی و شفاف سازی صورت نگرفته است و از رانت استفاده کرده اند.
در پرداخت وام های همراه با رانت ورود پیدا می کنیم

عبد الکریم رجبی در گفت و گو با خبرگزاری اقتصاد روز در خصوص بدهی های معوقه بانک های کشور و عدم پرداخت این بدهی ها از سوی بدهکاران، گفت : متاسفانه 80 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم که این معوقات می تواند همانند سونامی عمل کند و اقتصاد کشور را دگرگون کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد استدلال بانک ها در مورد اینکه خودشان با مشتری های بدهکار کنار می آیند و نیازی به ورود مجلس و قوه قضاییه نیست، افزود : حرف ما در مورد ورود به پرونده بدهکاران بانکی در مورد افرادی است که در پرداخت وام در مورد آنها اعتبار سنجی و شفاف سازی در مورد عملکرد اقتصادی شان صورت نگرفته است و مدیران بانک ها وام های بدون اعتبار سنجی به آنها داده اند و یا از رانت استفاده کرده اند.

او با بیان اینکه هدف اصلی بانک باید بازریابی و مشتری یابی باشد تصریح کرد : اینکه بانک ها به سرمایه گذاری در پروژه های ساخت و ساز روی می آورند غلط است و باید هدف اصلی خود را دنبال کنند.

رجبی خاطر نشان کرد : طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده است، که بانک ها را از ورود به پروژه های ساخت وساز و کارخانه داری منع می کند.

نماینده مجلس نهم، هدف از این طرح را بازگرداندن بانک ها به کار اصلی خود و رفتن به سمت رونق اقتصادی بیان کرد.

نماینده مردم مینودشت و کلاله در استان گلستان، در تشریح دلایلی که بانک ها علاقه مند می شوند به ساخت و ساز و کارخانه داری روی بیاورند، گفت : زمانی که بورس از رونق بی افتد، بازار سکه و طلا سود نداشته باشد و سود سپرده ها پایین باشد، باعث می شود که بانک ها به فعالیت های متفرقه و خارج از وظیفه اصلی خود روی بیاورند.

عبد الکریم رجبی افزود : به این پدیده بیماری هلندی می گویند. یعنی تسهیلات برای تولید می گیرند اما به سمت ساخت و ساز می روند. بانک ها می خواهند به هر نحوی سود بیشتر کسب کنند و مجموع این اتفاقات به نفع جامعه و کشور نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید