عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

با چهره های سیاسی پرونده مه آفرید، هم برخورد شود

کدخبر: ۱۰۰۵۷۱
رحیم زارع گفت: نباید شک کرد که قوه قضاییه در پرونده های اقتصادی با جدیت ورود پیدا می کند و اسم و سمت افراد برایش فرقی نمی کند و مهم برای مسئولین در قوه قضاییه تخلفات صورت گرفته از سوی افراد خاطی است.
با چهره های سیاسی پرونده مه آفرید، هم برخورد شود

رحیم زارع در گفت و گو با اقتصاد روز در رابطه با اعدام مه آفرید امیر خسروی با بیان اینکه این برخورد قاطعانه قوه قضاییه درس عبرتی برای دیگر مفسدین است، گفت : عمل قاطعانه باعث می شود افرادی که در تلاش هستند اقتصاد کشور را به نفع منافع خود فاسد کنند و از آن بهره برداری مالی کنند، به خود بیایند و خلاف های خود را کنار بگذارند.

نماینده مردم آباده و بوانات در استان فارس، گفت : در همه کشورهای دنیا بحث برخورد با مفاسد اقتصادی جدی است و با قاطعیت با مجرمین اقتصادی برخورد می کنند.

او تصریح کرد: انتظار می رفت که چنین برخورد قاطعی با مه آفرید امیر خسروی شود، چرا که پیش تر رییس قوه قضاییه قول برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی را داده بود و باید منتظر اجرای حکم 3 نفر دیگری که جزو مفسدین اقتصادی هستند باشیم.

زارع با بیان اینکه مه آفرید جزو متهمین درجه اول فساد اقتصادی بوده است، افزود : در کشور چین هم چنین حرکت هایی می شود و با مفسدین اقتصادی که بخواهند در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کنند برخورد می شود.

او گفت : امیدواریم بانک ها نظارت داخلی خود را بیشتر کنند تا دیگر شاهد رشد و گسترش چنین تخلفاتی در کشور نباشیم.

نماینده مجلس نهم در رابطه با رسیدگی به پرونده های افراد سیاسی مرتبط با این پرونده مانند مدیران چند بانک و امضای طلایی برخی از مسئولان دولت قبل که در گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم، به ان اشاره شده بود، گفت:نباید شک کرد که قوه قضاییه در پرونده های اقتصادی با جدیت ورود پیدا می کند و اسم و سمت افراد برایش فرقی نمی کند و مهم برای مسئولین در قوه قضاییه تخلفات صورت گرفته از سوی افراد خاطی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با این موضوع که چرا پرونده چهره های سیاسی دولت قبل مرتبط با این پرونده  به طور جدی پیگیری نمی شود، گفت : باید مطمئن بود که با هر مسئولی که تخلفی داشته است برخورد می شود و قوه قضاییه پرونده این فرد را در دست بررسی دارد.

رحیم زارع افزود : همانطور که در حوادث سال 88 قوه قضاییه قاطع برخورد کرد و بسیاری از مسئولین و مقام های بالای سیاسی در دولت های گذشته به زندان رفتند، در پرونده های فساد اقتصادی هم شاهد چنین برخورد هایی از سوی قوه قضاییه خواهیم بود.

لازم به ذکر است محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی دولت اول محمود احمدی نژاد بود در زمان اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی  ریاست بانک صادرات را برعهده داشت. هم چنین در گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم ، اسنادی درمورد امضای طلایی یکی از مسئولان عالی رتبه دولت سابق در حمایت از مه آفرید خسروی وجود داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید