محمدجواد ظریف:

افراطی گری دینی هیچ تناسبی با اسلام ندارد

کدخبر: ۱۰۰۶۴۱
وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی توانسته است با تکیه بر رویکرد قوی، منطقی و محکم، آسایش خبری نتانیاهو و همفکرانش را بر هم زند.
افراطی گری دینی هیچ تناسبی با اسلام ندارد

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا، «محمدجواد ظریف» در هفتمین مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در سخنانی افزود: جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی با منطق قوی، محکم و با تمام ظرفیت خود تبلیغات اسلام هراسی و ایران هراسی، پروژه صهیونیستی، امنیتی سازی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است.

او ادامه داد: به یاری خداوند و خودباوری برخاسته از گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام راحل (ره) موفق شده است سرمایه‌گذاری کلان و درازمدت صهیونیست‌ها را تا حد زیادی خنثی کند و آسایش خبری نتانیاهو و همفکرانش را بر هم زند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ما باید هم‌زمان با افزایش قابلیت‌های فنی و علمی خود، ابعاد انسانی را در اطلاع‌رسانی ترویج دهیم و با ربودن گوی رقابت از حریفان زورمند، توجه افکار عمومی را به سوی خود به عنوان دریچه امین و عمیق تحولات جهان اسلام قرار دهیم.

ظریف تصریح کرد: با این اقدام باید جهان را از انفصال خبری و تک‌صدایی رسانه‌ای کنونی رها کنیم که تمامی زمینه‌های آن برای ما فراهم است.

او با بیان اینکه در جهان شبکه‌ای، تاثیر ارتباطات و رسانه غیرقابل انکار است، اظهار امیدواری کرد: این نشست سه‌روزه بتواند به شناخت زمینه‌ها و چگونگی ایفای نقش موثر رسانه‌های جهان اسلام در گسترش اعتدال، امید به صلح بر اساس عزت، حقوق ملت‌ها به ویژه حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین بتواند نقش بسزایی داشته باشند و ابزارها و روش‌ها برای اصلاح غیرواقعی تصویر اسلام که در یک حرکت برنامه‌ریزی‌شده در حال توسعه است فراهم کند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه چالش امروز جهان اسلام تفرقه و تشتت مذهبی است، گفت: ضرورت دارد همزمان با بلوغ فکری و خودباوری مردم مسلمان که در قالب بیداری اسلامی در منطقه به نمایش گذاشته شده است نخبگان و رسانه‌ها نیز با بلوغ رسانه‌ای برای دیدبانی دقیق و اطلاع‌رسانی درست از فرو غلتیدن در دام کج‌فهمی‌ها و تندروی‌ها تلاش کنند.

ظریف یادآور شد: جهان امروز عرصه نبرد تبلیغاتی برای ترسیم و تصویر چهره کشورها و ملت‌ها است؛ سال‌ها است که بدخواهان جهان اسلام به ویژه صهیونیست‌ها تلاش همه‌جانبه و پرهزینه‌ای برای ترسیم چهره‌ای مخدوش از اسلام و مسلمانان به کار بسته و با برنامه‌ریزی ترویج اسلام هراسی را در صدر امور خود قرار داده‌اند.

او با بیان اینکه امروز شاهد فتنه و تفرقه مذهبی هستیم، خاطر نشان کرد: این تفرقه‌ها با اسلام رحمانی و وحدت‌بخش مغایر است و در برهه کنونی بیش از همیشه ضروری است که رسانه‌های مستقل و مسوول با شناسایی تفرقه‌افکنان فرهنگ وحدت، الفت و دوستی را ترویج کنند و به ارائه تصویری واقعی از چهره اسلام بپردازند.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جهان را باید مطلع ساخت آنچه امروز تحت عنوان افراط‌گری دینی مطرح است هیچ تناسبی با آموزه‌های اسلام ندارد.

ظریف افزود: ملت‌های مسلمان هیچ ارتباطی با تندروی نداشته و ندارند اما ما مسلمانان نتوانستیم با اعتماد به نفس و تکیه بر هویت خود ارزش‌های اصیل و واقعی اسلام را به جهانیان معرفی کنیم.

او با بیان اینکه باید نقاط ضعف رسانه‌های اسلام را بشناسیم، ادامه داد: ضروری است از ابزارهای روزآمد ارتباطی برای انتقال واقعیت به افکار عمومی جهان بهره گیریم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: رمز موفقیت جهان اسلام، پرهیز از تک‌محوری و تفرقه و همچنین تمرکز بر منافع و مصالح مشترک و توجه ویژه به توسعه‌های صهیونیست‌ها، متوجه کردن ملت‌ها از حقوق مشروع مردم منطقه به ویژه ملت فلسطین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید