در کمیته مشورتی سیاسی ایران و کره جنوبی صورت گرفت:

تاکید بر همکاری های بانکی و حوزه انرژی تهران و سئول

کدخبر: ۱۰۰۶۵۸
ایران و کره جنوبی در نشست کمیته مشورتی سیاسی دو کشور زمینه همکاری های مشترک از جمله همکاری های بانکی میان دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و بر بسط و توسعه این همکاری ها در سطوح مربوطه تاکید کردند.
تاکید بر همکاری های بانکی و حوزه انرژی تهران و سئول

به گزارش اقتصاد روز، ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه که به منظور برگزاری نشست کمیته مشورتی سیاسی معاونان وزیران خارجه ایران و کره جنوبی به سئول سفر کرده، روز دوشنبه 5 خردادماه با لی کیونگ سو، همتایش ملاقات کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دور از مذاکراتش، طیف وسیعی از مسائل مربوط به روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و هم‌چنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5، بحران سوریه، موضوعات عراق و افغانستان، مسائل مربوط به شبه‌جزیره کره را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد.

رحیم‌پور در این دیدار اظهار امیدواری کرد که با ایجاد فضای جدید در دو کشور که پس از انتخاب دولت‌های جدید در ایران و کره جنوبی پدیدار شده، روابط دو کشور بیش از گذشته ارتقاءیافته و دو طرف شاهد افزایش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری شرکت‌های کره‌ای در حوزه‌های نفت و گاز و انرژی در ایران باشند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز ضمن قدردانی مجدد از مقام‌های ایرانی به خاطر آزادی تبعه کره‌ای، آمادگی شرکت‌های کره‌ای را جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری بیش‌تر در طرح‌های مختلف در ایران را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد که توافقات نهایی هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در موعد مقرر به دست آید.


معاونان وزیران خارجه دو کشور همچنین ضمن استقبال از تداوم رایزنی‌های سیاسی دو کشور در سطوح مختلف، توافق کردند وزیران خارجه دو کشور در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

رحیم‌پور هم‌چنین در دیدارهای دیگری با وزیر امور خارجه کره جنوبی، قائم‌مقام اول وزیر امور خارجه و معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی بر لزوم توسعه و تقویت روابط دوجانبه در همه ابعاد تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید