طلا به کف قیمت 4 ماه اخیر رسید/ اونس 1247 دلار

کدخبر: ۱۰۰۷۳۳
قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری به پایین ترین رقم در 4 ماه اخیر رسید و به 1247.10 دلار در هر اونس رسید.
طلا به کف قیمت 4 ماه اخیر رسید/ اونس 1247 دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، به دنبال افزایش رزرو معاملات و کاهش حضور دلالان در بازار در آستانه پایان ماه میلادی و همچنین خروج سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، قیمت طلا روز جمعه، چهارمین روز متوالی کاهشی خود را ثبت کرد و تقریباً یک درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم در چهار ماه اخیر رسید.

در هفته گذشته، طلا 3.5 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین کاهش از اواخر ماه نوامبر 2013 به شمار می‌رود. فروش‌های فنی سنگین در این هفته سبب شد تا قیمت طلا برای نخستین بار از 4 فوریه، به کمتر از 1250 دلار برسد.

بر اساس این گزارش، هر اونس طلا با کاهش 0.7‌درصدی 1247.10 دلار در هر اونس رسید؛ این فلز گرانبها به 1241.99 دلار نیز رسیده بود پایین‌ترین رقم از اوایل فوریه به شمار می‌رود.

این فلز زرد تا حد زیادی گزارش دولت آمریکا که نشان‌دهنده کاهش هزینه‌های مصرفی این کشور برای نخستین بار در یک سال در ماه آوریل بود را نادیده گرفت.

این در حالی است که تحلیلگران معتقدند که این کاهش هزینه‌های مصرفی با توجه به تقویت بازار کار آمریکا احتمالاً موقتی است.

جاناتان جانسون تاجر طلا گفت: این وضعیت به علت تسویه آخر ماه به وجود آمده است. برخی از صندوق‌ها مجبور شدند تا دارایی‌های خود را برای تامین نقدینگی برای پرداخت خسارات خود ناشی از افزایش ارزش اوراق قرضه دولتی آمریکا را بفروشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید